Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Om jag inte vill ha Windows 10?

Om jag inte vill ha Windows 10?

Jag har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med. Sitter med en Windows7-dator och har fått erbjudande om att installera Windows 10. Jag vill inte ha det utan är nöjd med ett fungerande operativsystem.

Nu är det så att det finns andra uppdateringar från Windows Update som jag verkligen vill göra. Emellertid börjar Windows 10 hämtas och installeras så fort jag försöker hämta de andra uppdateringarna. Har försökt med att lägga Windows 10 bland dolda uppdateringar, men det hjälper inte.

Några förslag?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Du har väl fått windowsflaggan nere till höger. Om du klickar på den så öppnas en ruta och där någonstans kan du avanmäla dig. Prova detta
LuckySwede , vad är det för ide att hoppa över uppgraderingen

kör den , skapa sen systemskivan osv
så har du win10 för framtiden , (din licens ligger sen på skivan)

backa kan du göra inom en månad (då windows.old tas bort)

om ett år får du betala för den annars.
Göcke!

Jag har programvara som med största sannolikhet inte kommer att fungera i Win 10. Är nöjd med en dator som fungerar med det som jag har behov av. Därför tänker jag inte installera ett operativsystem som kanske bara ställer till det för mig och gör att datorn inte fungerar enligt mina behov.
Annons
det var inte det jag svarade på, utan att du skulle göra en systemskiva av 10 innan du backade.
Nu när du hade möjligheten att få win10 licensen till din dator.
Jag tänker inte heller installera W10 istället för 7. Jag är nöjd med vad jag har och har inte hittat nåt som som jag behöver i 10.

Att installera 10 på skiva är inte aktuellt då jag inte har nån skrivare i datorn.

Jag har dock en reservdator med w7 som inte funkar 100 som jag just lägger in 10 i.
intressant , jag kan inte se att w10 har sämre bakåtkompatibilitet än w7
är det någon som kan säga vilka de programmen är
Hur länge kan jag vänta med min reserverade tillgång att gratis installera W 10,
vågar inte göra det själv, och min datorkunnige son, är bortrest några månader!?
har du fått klartecken att installera w10 pensionär , så kan du låta den installera sig. Var bara beredd att det kan ta lite tid.
Vad jag uppfattat så blir det en del omställningar efter att man
installerat W10, och sådant begriper jag mig inte på !
Så därför undrar jag om tillgången till min gratis installering är tidsbunden ?
På mailet jag fick står det att tillgänglighetsperioden är ett år! Göcke du vet nog om det kan stämma?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem