Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Om jag inte vill ha Windows 10?

Om jag inte vill ha Windows 10?

Jag har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med. Sitter med en Windows7-dator och har fått erbjudande om att installera Windows 10. Jag vill inte ha det utan är nöjd med ett fungerande operativsystem.

Nu är det så att det finns andra uppdateringar från Windows Update som jag verkligen vill göra. Emellertid börjar Windows 10 hämtas och installeras så fort jag försöker hämta de andra uppdateringarna. Har försökt med att lägga Windows 10 bland dolda uppdateringar, men det hjälper inte.

Några förslag?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tack Maud !
Jag gick tillbaka och tittade på mailet och det stämmer !
Har Du installerat W 10 ?
Jag inväntar nog sonen för hjälp, då jag själv år ganska
tom i bollen, när det gäller datorn ! )
Hej pensionär, jo jag har installerat W 10, det gick på bara 1 1/2 timme, hade W 8.1 innan, tycker att det funkar bara bra, lite nya grejer som man får lära sig men känns inte särskilt svårt!
Ja rätten att uppgradera gäller ett år från och med sista juli 2015 (i princip den dagen du fick mailet)
Annons
Vad är fördelen med Windows 10?

W10 verkar ha skapat många frågor och funderingar som jag har sett och läst om i detta forum...

452 inlägg +22 i detta ärende, det måste väl vara rekord vad gäller inlägg och kommentarer?

Jag har Windows Vista som täcker mina behov...

Men ok. lika dant va det då Vista kom till världen, innan det hade jag XP.

Eftersom jag köpte en ny dator fanns ingen återvändo, än att lära sig Vista.

Som pensionär beskrev sig, så är även jag minst lika tom, så därför avvaktar jag ett bra tag till

innan jag bestämmer mig för något annat...
Att ladda ner W 10 är hur lätt som helst. Det sköter sig självt och går igenom datorn innan det laddas ner och installeras.
Jag har laddat ner både på W 7 och W 8.1 datorer. Inga som helst problem. Sitter man med en W 7 dator så är ju gränssnittet annorlunda men enklare än W 8.
Datorn bl a startar och stänger mycket fortare. Har inte kollat allt med det men är helnöjd med W 10 och rekommenderar det verkligen.
Jag har programmen Indesign och Photoshop liggande (från min tid i grafiska branschen). Dessa kan jag inte installera i W10. Adobe har på något sätt spärrat installation av programmen i W10. Det fanns nog för många plagiat på drift. I W7 går dessa program emellertid. Men det visste inte jag när jag köpte ny dator. Jag vill dock inte betala för en ny W7 då jag inte behövde dessa program mera än för eget nöje. För övrigt har jag ingenting emot W10. Flera fördelar däremot.
Jag kan tillägga att om jag hade uppgraderat från W7 till W10 med programmen installerade så hade nog W10:an svalt båda programmen. Men jag ville ju byta ut min gamla dator. Lite synd på så rara ärtor, men, men...
callecan det du skriver om Photoshop och indesign att det skulle vara för många plagiat på drift stämmer inte. Utan Adobe har bytt program koncept och kör nu något som heter CC 2015.

Dessa program fungerar endast på 64bitars datorer och de har plockat bort uppdateringar och sådant för gamla program tror att photoshop CS6 fortfarande kan fungera är dock osäker.

Är själv prenumerant på Lightroom och Photoshop och de funkar fint för mig med W10.
jag kör Photoshop 'cS4 på min win10 och det gick att installera
Dessutom installeras både 32 o 64 bitars versionen samtidigt och sedan får jag välja
det är inga problem med att installera gamla program på wimdows10

( det som kan inträffa är att man måste installera dem i kompatibilitets läge )

men det fick ni göra redan i Vista och win7

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem