Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Om jag inte vill ha Windows 10?

Om jag inte vill ha Windows 10?

Jag har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med. Sitter med en Windows7-dator och har fått erbjudande om att installera Windows 10. Jag vill inte ha det utan är nöjd med ett fungerande operativsystem.

Nu är det så att det finns andra uppdateringar från Windows Update som jag verkligen vill göra. Emellertid börjar Windows 10 hämtas och installeras så fort jag försöker hämta de andra uppdateringarna. Har försökt med att lägga Windows 10 bland dolda uppdateringar, men det hjälper inte.

Några förslag?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »


Det där med kompatibilitetsläge har jag aldrig lärt mig. Hur gör jag? En enkel förklaring för mig som inte är nån datornörd. Tack på förhand!
enkelt , skriv i sökfältet
kör
och välj "kör tidigare program för windows" och följ instruktionerna du får
Göcke, nej som du såg då du läste mina inlägg så har jag en ny dator med W10 där jag inte kan installera mina programskivor, som dock gick utmärkt i min gamla dator med W7.
Att prenumera på eller köpa nya program är inte aktuellt p g a kostnaden men då skulle naturligtvis programmen fungera.
Annons
callecan , säg vilka program du inte kan installera ??

merparten av alla program går att installera.
det är bara ett fåtal som slutar att fungera , och det är av säkerhetsskäl i de flesta fallen, de gräver för djupt i systemet, men de jag har stöt på har sedan fungerat när man låter dem gå i kompatibilitetsläge..
Använder man inte programmen ofta så ska man inte skaffa dem men fördelen är att nu får jag uppgraderingar så fort det blir sådana utan att behöva köpa nytt program samt priset förblir den samma.
Adobe, både Photoshop och Indesign av lite äldre utgåvor.
de kör jag på win10 callecan i kompatibilitetsläge
Jaha. Grattis!
cellecan Ett så jävla dumt svar till Göcke och andra som försöker hjälpa dig
Hej. Jag vill inte öppna fråga för det här handlar om W10 och Edge. Hur får jag i Edge bort allt som jag sökt på i sökfältet på IS startsida. I Crome funkar ju shift + Delete.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem