Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bildörrarna fryser fast

Bildörrarna fryser fast

Vad ska jag smörja bilens dörrlister med för att förhindra fastfrysning? Är rapsolja bra? Eller vad föreslår ni. Silikon har jsg inte.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Vi lever i en fri värld, du gör på ditt sätt och jag gör på mitt!
Men T- sprit används lika mycket idag som förr!
Ok, kanske den används lika mycket, men det jag menar är ju bara det att den behövdes mera tidigare inom bilvärlden i alla fall, med tanke på att i dagens fordon finns eluppvärmda rutor, bara en sån sak, och en annan typ av bilvärme , effektivare sak måste ju ändå göra en viss skillnad. Men ok, skönt om man slipper isskrapan givetvis. Hälsn. L.
Ett par vintertips. Många bilar i dag har en funktion där dom yttre backspeglarna
fälls in när man låser bilen. Den funktionen bör man stänga av vintertid eftersom
även dessa fryser fast, med risk att el-motorerna brinner upp. Vindrutetorkarna
har ju också en tendens att frysa fast, men det kan lätt avhjälpas med att man gör ett par klossar av lämpligt material att sätta under torkararmarna så att torkargummit hamnar en liten bit ovanför rutan.
Annons
Jag har haft stora problem med fastfrusna dörrar de senaste dagarna. Tack för bra tips i denna tråd. Det här med att sätta klossar under torkararmarna är ju också en bra sak.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem