Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows update

Windows update

Din enhet startas om automatiskt när du inte använder den. Uppdateringar laddas inte ned över anslutningar med datapriser.

Vad mena dom i klartext med detta? Min enhet har stått på 3% hämtning sen i går,och där står den!
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Laddar ned uppdateringar (3 %)

(Windows 10 )
De menar att uppdateringar laddas inte ned över mobila anslutningar eftersom nästan alla svenska abonnemang har begränsad surfmäng.

Starta om och försöka uppdatera manuelt
gå in på sökrutan och skriv felsök windows update
Annons
Ang uppdatering över anslutning med datapriser.
Detta är för att det inte ska dra slut på hela ditt mobila bredbandsabonnemang utan att du är medveten om detta. Det finns en inställning som man kan peta på så att den laddar ned även via mobilt, men den måste man då aktivera.
Klicka på Inställningar sedan på Enheter.
En bit ned på sidan har du ett skjutreglage som du kan flytta på. Det står just detta om datapriser där så du hittar det.
Du kan ju göra en tillfällig aktivering av tjänsten så att du får ned dina uppdateringar.
Sedan får du då fundera på hur mycket surfmängd du har i ditt abonnemang, men det brukar ju inte vara några gigantiska uppdateringar så jag har aldrig haft problem med den funktionen utan mina 20 GB i mån räcker för mig
Jag kör med fiberanslutning och inte trådlöst. Så det borde inte vara några problem Laddar . Windows update är inställt på automatiskt uppdatering.


Laddar ned uppdateringar (3 %) Så har det sett ut för tredje dagen nu.

Säkerhetsuppdatering för Adobe Flash Player i Windows 10 Version 1511 för x64-baserade datorer (KB3135782
Vänta på installation!!

Microsoft Windows Verktyget Borttagning av skadlig programvara för Windows 8, 8.1, 10 och Windows Server 2012, 2012 R2 x64 Edition - februari 2016 (KB890830)

Vänta på installation

Kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1511 för x64-baserade system (KB3135173)

Vänta på nerladdning!

Kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1511 för x64-baserade system (KB3124262)

Detta är den sista den 28/1 2016
Har du kört felsökningen?
Ja då. Men det är något strul! Nu gick den tillbaka på 0%

Laddar ned uppdateringar (0 %

Har bara haft W10 ett par mån. så jag kan inte allt. Hur får man hem manuellt?
Mitt virus program kan väl inte sätta stopp? Det har ju funkat förut.

Kör med laptop med extern skärm.
hade samma problem.
Blev tvungen att ringa microsofts support för att få hjälp
kommer inte i håg vad jag gjorde
Eftersom jag hatar automatiska uppdateringar har jag alltid uppdaterat manuellt också med W10.

Man klickar datorinställningar på startskärmen .
Nästa skärmbild har på vänster windows uppdate.
När man klickar detta får man knappen sök uppdateringar nu.
Sen när windows har sökt färdigt säger den att si och så många uppdateringar har hittats och de kommer att installeras enligt scheman.
Men man kan klicka den här meddelanden och få fram lista över hittade uppdateringar och där längs ner hittar man tillsslut knappen "uppdatera nu"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem