Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Poliser

Poliser

Polis, polis, potatisgris......det är ett uttryck som man fick lära sig tidigt.

När man nu ser hur polisen i Östersund behandlar kvinnor i kommunen då inser man hur rätt uttrycket var.

Hur kan polisen som ska skydda medborgarna göra offren till dom skyldiga genom att be offren ändra sina rutiner?

Polisens beteende borde vara straffbart.

Tills dom skyldiga hittas så borde väl män få utegångsförbud och inte kvinnor.

Ursäkta mina aggressioner!

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Thomas, hur som helst, nog har det väl ändå gått lite väl långt om man ska behöva gå med vapen av olika slag i fickan så fort man går ut ? Att det blivit stora förändringar i samhället är ju inte helt obekant idag. Och dessutom kvarstår ju faktum att det kvinnliga könet är utsatt på ett helt annat sätt än en stor och stark vuxen man. Vi kan inte bortse från fakta även om vi skulle vilja det. Men som sagt, vart är vi på väg? Hej. L.
Det finns 18000 poliser idag och dom flesta jobbar väldigt ineffektivt idag!
Blev stoppad för ett par veckor sedan och ut kliver det 5 poliser!
En frågade om papper och körkort och så fick jag blåsa! Dom andra 4 stod och tittade på! Sen bär det väl iväg till ett gym och nån innebandy turnering vilket dom får utföra på arbetstid!
lagera

Visst är det tråkigt att man inte snart våga gå ut. Jag förstår kvinnors oro,och det är nog männen också skulle jag tror? Om man inte ha svart bälte i karate!

Sedan knivlagen infördes på gott och ont så har det aldrig varit så mycket knivar i fickorna på folk som idag! Och har man en kniv med sig så är väl avsikten den att man ska använda den!

I kväll börja brottsplats Sverige på tv4! Man kan snart sända detta 24 timmar om dygnet.
Annons
Thomas, som sagt, oron är stor och inte rolig alls vare sig för män eller kvinnor. Alltså, man promenerar inte ensam en mörk kväll var som helst numera , som man kunde göra förr i tiden. Sedan, dessa TV-program om olika saker kan också framkalla ideer hos vissa hjärnor, den TV-apparat som finns här kommer INTE att ha den kanalen på då i alla fall. Skönt att vi avgör det själva i alla fall. Och loket55, att de kliver ut fem poliser en sådan gång är inget annat än av säkerhetsskäl ifall att, och någon gympahall eller innebandy kan du nog glömma den tiden. Tjing. L.
Tack Thomas du uttrycker nåt som du troligen delar med många män och flertalet poliser. Vi kvinnor "gnäller för mycket" när vi inte kan gå ut utan att vara rädda för våld.

Jag är inte förvånad. Om du bor hop med en kvinna så är det bara att beklaga henne.
ni samlar ihop eländet och tar det i kvadrat.
inte undra på att vi har det som vi har det.
sociala medier har gjort oss till gnällgökar

sitter man och väntar på bussen talar ingen med varandra, alla sitter och glor på en dumfon och precis det samma gör man i bussen

inte undra på att social kompetensen försvinner , ingen vet snart hur man talar med varandra, osv..
Göcke, att föra fram elände och diskutera det är väl bara bra.

Mäns våld mot kvinnor har alltid funnits, förr förtegs det, nu är har vi tagit för oss och kräver ändring. Då blir vi kallade överkänsliga och griniga och gnällgökar. Välkommen i klubben Göcke.

Med sociala medier så kan allt elände föras fram, den enskilda människan kan få sin stämma hörd på ett helt annan sätt än förr. Det måste väl bara vara bra.

Min åsikt är inte att den sociala kompetensen har försvunnit den har ökat. Den lilla människan kan nu göra sin stämma hörd.

Vad är vitsen med att ha dialog med främmande människor som man bara möter en minut i bussen? " Hej fint väder idag" blir ju det man säger ungefär. Vad tillför det min värld? Ingenting!! Bara tomt skitsnack. Bättre att göra nåt nyttigt med "dumfonen" och ha en dialog med människor som betyder nåt för en.

Jag har aldrig varit aktiv feminist men när jag läser era inlägg här så börjar jag känna mig sugen.
Mor Inga
nej kan vi inte kommunicera så är det inte lönt att försöka

MorInga det är just det som du nu påstår som är problemet.

alla som möts skall vara anonyma och sakna gemenskap..
men samtidigt säger en del av dem att det var bättre förr??
(lås in er i garderoben bara) på det sättet kan vi inte skapa gemenskap

samspel i en grupp kräver övning med varandra
Hur som, tiderna har förändrats mycket, både på gott och ont. Visst kan man instämma med MorInga, men även med Göckes inlägg till ex. Det har ju alltid funnits oliktänkande mellan kvinna och man, redan i Edens lustgård ser man ju det, utan Evas frestande med äpplet kanske inte Adam ens sett henne,och då kunde vi ju alla kanske glömma våra appar och samtal och andra saker. Ett gammalt välkänt ord; Älska din nästa såsom dig själv, på det att det må gå dig väl i livet. Inte helt fel kan man tycka. Hälsn. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem