Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Breivik

Breivik

Så var det dags igen för Breivik att komma ut i offentligen. Denna gång har han stämt Norska staten för brott mot dom mänskliga rättigheterna.

På tisdag börja det och salen är fylld av journalister. Vad jag vet har han tre rum att ha tillgång till Ett borun,ett studierum,och ett träningsrum, dessutom dator utan internet,tv och böcker! Han får frisk luft en timma om dagen. Ska blir intressant att följa detta spektakel!

Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Läste i GP att han anser sig tagit skada av isoleringen. En skada till eller från torde inte göra någon större skillnad. Han var redan alvarligt skadad redan innan isoleringen. Nazisthälsningen tycker jag säger det mesta. Han är ute efter maximal publicitet för att visa att ursprungsidéerna finns kvar. Medierna borde vara ytterst sparsamma med publicering, för att motverka hans önskan.
Så rätt alsv, men tyvärr säljer medierna extra och tjänar pengar på sådana här saker, samma sak där, man undrar ibland på vilken sida av samhället de står också. Den gamla visan; Allting går att sälja med mördande reklam – kom och köp konserverad gröt. Den kommer nog att hålla i alla tider. Hälsn. L.
Inte ens värd ett liv denna varelse ! ser honom inte som en människa ,å dessutom göra en hitlerhälsning då är man jue inte som man ska .....
Annons
Han såg inte så värst sliten av vad han kalla isolering!! Snyggt klädd i kostym och vit skjorta,och han hälsade "Artigt" åt domstolen!! Rena cirkusen vill jag påstå,och miljoner rulla ut för skattebetalarna. Men han fick säkert en och annan ny beundrare.
Thomas, helt klart en aning underligt med ekonomiska saker där bland annat. Vi kan ju i varje fall vara lite nöjda med att det inte drabbar oss ekonomiskt sett i alla fall. Konstigt att lagarna tillåter så extrema saker. Klart att ingen ska dömas oskyldig, men i detta fallet är ju den tanken helt utanför också. Spänningen fortsätter. Tjing.
Breivik är inte klok nånstans!
Jag har svårt att känna medlidande till en person som kallt
skjuter ner ett 80-tal ungdomar och sedan har mage att
klaga på att han får leva utan mänskliga rättigheter !!!???
pensionär, som sagt, högst märkligt att det blir ett sådant pådrag för den här individen . Låsta dörrar och isolerad tillvaro och inget annat där. Ingen tidning skriver något ord om anhöriga till de offren han tog livet av, undrar hur det känns för dem att läsa och se bilder på den här , ska vi kalla honom människan eller ? Ok,vi får se hur det slutar. Hälsn. L.
Så lyckades Breivik både få publicitets och fälla Norska staten! Till en del i alla fall Vilket jävla jippo av en massmödare och Fascist!! Skulle inte förvåna mig om han blir frisläppt efter 10 år!!
Hello, nog kan man undra lite hur det ska kännas att stå där bredvid en sån herre och hitta på försvarsåtgärder, men klart, pengar avgör oftast, och så även i det här fallet. Kan man hänvisa till rättvisan i saken så är det ju avgjort trots allt. Snacka om att detta kostar pengar, Norske kroner, tur det då. Tjing, L:

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem