Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Breivik

Breivik

Så var det dags igen för Breivik att komma ut i offentligen. Denna gång har han stämt Norska staten för brott mot dom mänskliga rättigheterna.

På tisdag börja det och salen är fylld av journalister. Vad jag vet har han tre rum att ha tillgång till Ett borun,ett studierum,och ett träningsrum, dessutom dator utan internet,tv och böcker! Han får frisk luft en timma om dagen. Ska blir intressant att följa detta spektakel!

Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Ja du Thomas, ibland undrar man ju en aning hur det är ställt med lag och ordning egentligen. Med de meriter den figuren har så borde han ju ha fri tillgång till rummet där han nu bor resten av hans livstid. Vad ska man annars kostsamma och långvariga debatter om skyldig eller ej skyldig. Tjing.
Jag hoppas att jag missförstår att ni inte är säkra på hans skuld.
Jo då mycket medvetna om hans skuld! Därför undra man?? Ska han har några rättigheter över huvudtaget? Här kommer det att bli en DYR rättegång till.
Annons
http://korta.nu/Dse
Han har samma rättigheter som vem som helst
Hej pappan, självklart har han också rättigheter, men det är nog knappast den saken som lyser mest här och nu. Man kan bara tänka sig hur det skulle kännas om man hade haft ett barn eller en nära anhörig som inte finns kvar längre tack vare hans insats där, och då inser man ju också att en procedur av det slag som startar igen inte känns alltför välkommen, eller ? Hälsn. L.
Vilket jävla skitsnack!
Har man skjutit ihjäl 77 ungdomar då har man inga rättigheter alls!
Håller med loket55.
Det är ju löjligt att starta
denna domstolsgrej.
Det är glädjande att länders rättsvårdande myndigheter har andra beslutsunderlag än de forum som man kan finna i sociala medier.
callecan

Man kan ju inte basera lagar på känslor även om det ibland känns befogat.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem