Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Nystart

Nystart

Ramon påstår, i den nu låsta "Heja London-tråden", att det inte alls skulle vara så lätt att smyga ombord med en bomb på londons tunnelbana. Detta p.g.a. att londonpolisen enkelt skulle se skilnad på en skum typ och en londonbo. Då undrar jag hur en londonbo egentligen ser ut? Har han kritstrecksrandigt och plomonstop, eller kan han lika gärna ha turban. Jag skulle vilja påstå det sistnämnda. Kan man avslöja en londonbo på att han bär paraply, eller vad menas?
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4

Vill slutligen bara påpeka att det är närmare 500 läsningar av den här tråden så det var nog inte bara Putte och jag här...

"Det borde inte vara svårt att förstå hur Al Quaida kan slå till mot helt oskyldiga. Det är ju en terrororganisation. Dom har som syfte att slå mot civila för att provocera fram hat mot muslimer från andra grupper."

Ja, de har ju definitivt lyckats med mig i alla fall! (född muslim men gillar dem inte)
Varför tillämpas inte svenska lagar i större utsträckning. Alla som kommer till vårt land och begår grövre brott skall skickas tillbaka till sitt hemland. Det står faktiskt inskrivet i lagen.
Folkpartiet tog upp den här frågan, men Lars Lejonborg som värvade många röster i förra valet på som många tyckte främlingsfientlighet fegade ur.
Det är inte främlingsfientligt eller rasistiskt om nu någon trodde det, att avhysa folk som inte sköter sig, utan bara en säkerhetsåtgärd för alla som bor här. Jag har London fortfarande i färskt minne. Terrorister och andra våldsverkare världen över skall och bör jagas med blåslampa!
Annons
Putte, jag håller helt med dig. Gäster i vårt land som begår grova brott bör utvisas.
Problemet just nu att det inte skulle ha hjälpt mot London-bombningarna. Självmordsbombarna var ostraffade tidigare. Och nu efter att dom har begått brott så är själva utvisningen så att säga redan avklarad.

Signaler från både Frankrike och UK är nu att införa nolltolerans för religiösa ledare som uppmuntrar terrorism. Det är märkligt att man inte haft nolltolerans redan tidigare.
kan ju vara amrikanerna som e skyldiga.tror på det själv
Ramon jag undrar varför vi väst varit så naiva? Är det token Hitler som gjort att debatt efter debatt tystas så fort invandring stått på agendan med orden rasist, främligsfientlig, naziist ody.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem