Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Jämlikheten skapar slödder

Jämlikheten skapar slödder

Jämlikhetssträvandena i Sverige har gått över styr. Kommunerna i norr blir utfattiga och i söder där slår dom ihjäl varandra på löpmeter. Varför? Ja kanske Sokrates kan ge en del av svaren. Så här skriver han:
Ur kapitlet Demokratins historia:
Den demokratiska, jämlika, staten förändrar sinnet hos medborgarna. Barn slutar respektera sina föräldrar, elever respekterar inte sina lärare, unga resp...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nu måste jag trots allt vila ett ögonlock för att orka debattera imorgon. Kul att Los Lovos är på banan igen giftig, men balanserad. Roligt tycker jag!
Saknar Moski! Hoppas han inte har blivit uppäten av alla myggor däruppe i den vackra fjällvärlden.
God natt på er alla som inte tycker om mina åsikter och en ännu godare till er alla som gillar dem!
Sokrates får rätt återigen! Här en lösryckt mening ur hans syn på allas lika värde och demokrati: Laglöshet och pöbelfasoner breder ut sig.
I dagens AB står att läsa: Den kände 46-årige ex-brottslingen försökte larma polisen om att en maskerad man smög omkring på hans tomt.
Minuterna senare stod han öga mot öga med sin mördare på gräsmattan – och sköts ihjäl med tre skott.
– Det gick så fruktansvärt snabbt, säger hustrun till Aftonbladet.
Undrar vad hans barn och fru grubblar på idag?
Linda!

Är Sävedalen en känd ort,för dig?
Annons
Upplysningsvis kolla familjetrappan i Sävedalen! Upplysande läsning för den godtrogne.
Leif & Putte! Har ingen aning om vad Sävedalen är, föklara eller ge mig en länk...
Linda
Kolla denna länk så förstår du: http://www.po-pon.org/Article.jsp?article=6491&avd=arenden_beslut
...jaha, ja det där var ju iofs intressant, men jag ser inte riktigt sambandet med tråden & framförallt inte med mina tidigare inlägg...
Jag har svarat på ditt inlägg och här en liten utvikning av vad som händer om makten flyttas över till attackfeminister.
Putte! Jag vet inte riktigt vad en attackfeminist är, men det låter inte som nå't bra... Jag kan hålla med om att det nuförtiden finns en hel del galna inslag inom feminismen, åtminstone är det den bild som media förmedlar. Men jag vill inte ha någon "tokfeminism", jag vill bara ha rätt att själv välja om jag vill meka med bilar, hugga ner träd, köra hjullastare, bli astronaut eller jobba i vården. Jag fattar inte varför det uppfattas som hotfullt eller gör mig till "attackfeminist"?
Du verkar ju veta vad du vill och det är bra, men jag tycker exempelvis inte kvinnor skall hugga i skogen, boxas eller jobba nere i en gruva. Jag ogillar även killar som klär sig i klänning och målar sig också!
Sen är det ju en annan femma vad folk vill göra. Det här är bara min grabbigt värdekonservativa uppfattning. Jag ogillar även killar som klär sig i klänning och målar sig också!
Jag har inte mandat att förbjuda och skulle inte vilja ha det heller, att styra över någon människas göranden och låtanden.
Dock tror jag vi har hamnat lite vid sidan av tråden för så här är ursprunget: Den demokratiska, jämlika, staten förändrar sinnet hos medborgarna. Barn slutar respektera sina föräldrar, elever respekterar inte sina lärare, unga respekterar inte gamla och anställda respekterar inte arbetsgivare. Allt enligt den gamle grekiska filosofen Sokrates.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem