Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sverige idag...

Sverige idag...

Sverige idag...

...många barn har inte lärt sig att läsa innan de går ut skolan.
...kriminaliteten bara ökar, äldre rånas och blir misshandlade.
...en skamligt dåligt vård, där äldre behandlas som boskap, och får mögelskador på kroppen.
...många kan inte skaffa barn för att dom helt enkelt inte har råd.
...landssjukdom: depression.
...oroliga och stressade barn.
...sjukskrivningarna bara ökar och ökar.
...att söka social hjälp för att klara sig verkar vara mer lag än i nöd.
...bli tvingad till tvångsbelåning på sitt eget hem för att kunna bo kvar och betala fastighetsskatten.
...att dö urfattig med skyhöga begravningsavgifter och ommoraliskt höga arvskatter som de rika kan slippa med finessrika placeringar.

Detta verkar vara levnadsvillkoret i Sverige just nu.

Vart är Sverige på väg??

Alltid pratas det om att "Sverige är så bra", "Vi lovar att allt ska bli bättre, för alla".

Det verkar mer vara att ingen mår helt bra. Alla önskar sig en förändring till det bättre. Men när det väl kommer till röstkortet är det pappas åsikter som gäller. Jag vill att Sverige ska bli bättre! Jag vill inte ha ett sånt Sverige som vi har idag.

E.Carlsson
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

har du dåligt bedöme eller?`
vet du vad du menar själv.

vad jag tycker E Carlsson skött ditt eget liv slipper du beskymmer andra. det är bäst så.
E.Carlsson(gnällspik)

Dålig läskunskap,beror på hög procent invandrare.Knappast
Sveriges fel.

Kriminaliteten minskar,men är på för hög nivå.

Äldrevården är ypperlig.Enstaka fall för media att skriva om.
Säljer lösnummer.

Barnafödandet har aldrig varit så högt,på 40 år.

Sjukskrivningar,är fusk till 70%.

Socialhjälp till droger och slappt leverne.

Arvsskatten är slopad sen 17 Dec. 2004

Begravning av medellösa är gratis.

Sverige ligger sjua,i välståndsligan.Tur du inte är född i Afrika.

Det var inte n många rätt Herr Carlsson.
Puh! , att man bara orkar.
är detta ett dagen efter syndrom i Sverige.
Annons
Orkar du inte höra sanningen,vår käre moderator.
Svenskar är riktiga gnällspikar,och lata.
Sanningen tål jag men att läsa nonsens och rubriker blir man inte
klokare av.
Puh det var mycket gnäll, tack Leif för att du tog dej tid att förklara fakta, känns genast så mycket lättare att leva,
Skönt att höra att inte alla ser allt nattsvart.
Gösta, Leif

Jag ser det nattsvart! För det ÄR snart nattsvart, men det verkar inte ni se. Nu går runt i en drömvärd och tror att Sverige är som Sverige var för 10-15 år sen. Och Leif, var har du fått siffrorna ifrån... att kriminaliteten minskar? Går du över huvudet taget utanför din dörr? Varför tror du att barnafödandet är så högt? Vems fel skulle det vara, att dålig läskunskap beror på hög procent invandrare, om inte Sveriges. Eller beror det på invandrarna själva? Nä, ut ur er drömvärld och se verkligeten. Ni kunde vara politiker, dom ser heller inte verkligheten. Ni verkar leva i samma värld!!
För att ni inte ska dömma mig som rasist, kan jag berätta att jag är invandrare själv, fast jag var 1 år när vi kom hit (för 30 år sedan)
Zacko!!!

Tråden börjar med Carlsson´s,mycket felaktiga påståenden.

Vi tar det en gång till,så Zacko hänger med,och alla andra oxå.

Din svenska är perfekt,därför du var med på lektionerna.

Kriminaliteten har minskat,men brotten tyvärr grövre.

Barnafödandet beror på hoppet om en, tryggare framtid.??????

Själv tror jag däremot,på mycket dåliga tider för Sverige.
Alla jobb går till Ungern och Polen.Då får vi känna hur det är
att leva på svältgränsen.Det blir inte lätt,så bortskämda
som svenskarna är.
Jo tack, Leif. Jag hänger nog med mer än vad du tror

I verkligheten, som jag lever i, har kriminaliteten inte minskat en promille, tvärtom. 2004 ökade den med 5,7%. Den har ökat så kraftigt att regeringen tvingas att vidta speciella åtgärder. Mord, rån, gängbråk och rena avrättningar tillhör nu vardagen i "vårt" land (där hade du rätt... att brotten blivit grövre)
Sanningen om barnafödandet ligger i invandrarkvinnornas familjekultur. Dom vill ha många barn, och därför ökar dom också på statistiken, svårare än så är det inte. Vi behöver inte hyckla!! Jag tycker inte alls att Carlsson kom med några felaktigta påståenden. Det är så det ser ut i Sverige idag, och det är också så han, jag och många många med oss ser på Sverige idag. Andra ser ingenting... förrän det är försent!
Det ska vara 1,7% ökning... ingenting annat.
Jag ber om ursäkt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem