Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sverige idag...

Sverige idag...

Sverige idag...

...många barn har inte lärt sig att läsa innan de går ut skolan.
...kriminaliteten bara ökar, äldre rånas och blir misshandlade.
...en skamligt dåligt vård, där äldre behandlas som boskap, och får mögelskador på kroppen.
...många kan inte skaffa barn för att dom helt enkelt inte har råd.
...landssjukdom: depression.
...oroliga och stressade barn.
...sjukskrivningarna bar...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Zacko:

Vem har sagt att jag är upphetsad? Jag är snarare trött.
Det börjar bli fånigt med alla som du som har läst "Retorik for dummies" och kör stenhårt efter flödelseschemat - och jag citerar: "Hahaha... du är riktigt söt när du blir upphetsad!"

Nej, suck ..
Los Lovos

Neeeeej, tog du det så allvarligt. Det var inte meningen. Tycker bara att man kan diskutera med glimten i ögat. Allt behöver inte vara så förbaskat allvarligt. Jag tycker iaf att du är en skön prick... utan flödelseschema!
Vist kan man göra det, men det är inte det du gör.
Annons

Zacko vs. Los Lovos

Intressant meningsutbyte, men det verkar som om dom personliga åsiktsskiljaktigheterna har tagit överhanden, och tråden blivit förgången ?

En makalös uppvisning i civiliserad ordväxling av elakartad karaktär!

Skall ni inte ta i hand och försöka att enas om att ni båda är unika personer var för sig istället ?

Att man har olika ståndpunkt i en fråga skall inte föranleda till personliga påhopp om hur en den ena, en den andra har förskaffat sig information och tagit lärdom i uttryckets karaktäristiska natur.

Förvisso roande, men sällan givande rent intellektuellt.

Istället önskar jag eder en förträfflig fredag som så småningom övergår i en än mer förträfflig lördag, till bredden fylld av personliga val av handlingar nära förknippade med envars favoritsysslor....

Kort sagt... Det är helg, ta en öl och slappna av lite......

// M

Jo, jag håller med dig Minion IT!
Det blev en storm i ett vattenglas.
Om du, Los Lovos, tycker att jag varit otrevlig bara för att jag tyckte att ditt inlägg i denna tråd inte passade in, då vet jag inte vad jag ska tro, och i så fall ber jag om ursäkt! Att vi sedan har olika uppfattningar om svensk invandringspolitik, är en annan sak. Förvisso är jag ganska ny på IS, men jag kan inte tänka mig att det finns sådana regler här… att vissa personer INTE får kritiseras. Men jag är varken långsint eller något annat.
Trevlig helg, Los Lovos och Minion IT (och jag menar det)
Zacko: Du får tycka vad du vill, och du får kritisera vem du vill (utom Göcke).

Min uppfattning om svensk invandringspolitik är följande: släpp ENDAST in tjejer. 99 % (förgrovning) av all grov kriminalitet begås nämligen av män, alltså bör vi få in mer tjejer i samhället.
Dessutom har flickor, tjejer, kvinnor & gummor det väsentligt sämre ställt i 3:e världen jämfört med män från samma länder.

Skrota HELT anhöriginvandringen den är ett skämt!

Inför obligatorisk SFI med progressionskrav för alla som söker medborgarskap.

Försvåra tiofalt möjligheten att faktiskt FÅ medborgarskap, man ska ha bott här i 10 år prickfritt för att komma på fråga.

Det faktum att man föds inom rikets gränser skall INTE medföra medborgarskap. Svenskt medborgarskap vid födseln skall endast automatiskt tillfalla barn till 2 svenska medborgare. Fall där 1 förälder har svenskt medborgarskap får sättas under utredning.

Även om det är en myt att Sverige dräller av högskoleutbildade städare och taxichaffisar så skall de invandrare som faktiskt finns med speciell kompetens tas om hand och sugas in i näringslivet så att de kan göra stor nytta för sig själva och för landet.

Givetvis skall man utvisas DIREKT för alla brott som kan medföra fängelse, och efter 3 gånger för brott som ej kan medföra fängelse.

Alla som kommer hit med inga, falska, eller ofullständiga identitetshandlingar skall återsändas till respektive ursprungsland om ej MYCKET särskilda skäl föreligger.


Det är i varje fall ett axplock utav åsikter. Nu kan du själv bilda dig en uppfattning om hur nära eller långt ifrån vi står varandra.
Du, Los Lovos! Jag måste förväxlat dig med någon annan
Du har ju tuffare åsikter än mina egna
Allvarligt talar Minion IT hur kan du skriva "tråden blivit förgången"? Det var lite för mycket, du gick liksom över någon osynlig gräns för hur högtravande man kan vara utan att det blir pinsamt.

Men jag håller med dig om att de berörda bör "försöka att enas om att ni båda är unika personer var för sig istället". Det är helt klart osunt att tro sig vara en annan person eller att tro sig vara två personer. Oräkneliga exempel på detta kan man finna inom psykiatrin.
Zacko:

Men vist är rockar de?

Det krävs radikala förändringar och nya grepp för att vända den väg mot katastrof vi befinner oss på.

Vad jag menade med att man skulle köpa rättvisemärkt var inte att det skulle lösa sveriges problem i invandringspolitiken. Men det retar mig att när det finns bönder i 3:e världen som sliter som djur för brödfödan och faktiskt har en chans att överleva, så står det snåla tattare på konsum eller ICA och tycker "5 kronor dyrare per kg, inte en chans". Det är så tragiskt snålt.
Jovisst, rockar det... fett!!!
Men varför behöver "miljömärkt" mat, eller miljövänliga drivmedel bli dyrare? Jo, säger man, det är en dyrar framtagningsprocess... vilket jag tror är ett professionellt skitsnack. Någon i produktionsledet skor sig på nya trender, så har det alltid varit. Så fort det kommer något nytt, miljövänligt eller ekologiskt odlat, eller smör som sänker kolesterolet, blir det dyrt ... sjukt!

Ber om ursäkt att jag och Los Lovos bytte samtalsämne

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem