Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sverige idag...

Sverige idag...

Sverige idag...

...många barn har inte lärt sig att läsa innan de går ut skolan.
...kriminaliteten bara ökar, äldre rånas och blir misshandlade.
...en skamligt dåligt vård, där äldre behandlas som boskap, och får mögelskador på kroppen.
...många kan inte skaffa barn för att dom helt enkelt inte har råd.
...landssjukdom: depression.
...oroliga och stressade barn.
...sjukskrivningarna bar...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hundskatt!? Hur kom du in på hundskattsfrågan Minion IT? Jag kanske framstår som helt oallmänbildad nu men jag är verkligen oinsatt i denna fråga. Finns hundskatt eller har en sådan föreslagits av någon?

/Jocke

Jocke......

Hundskatt finns, eller har i alla fall funnits under många år.... Jag försökte bara belysa frånvaron av båtskatt på ett uppfriskande sett, och sett ur mitt perspektiv, så är det minst sagt konstigt.......

Ioan....

Kul att det finns dom som håller med mig till o från. Mitt problem är väl oftast att jag uttrycker mig i ytterligheter för att göra mig hörd, det blir gärna lite x-tra kryddat för att stå som fast motpol till åsikter jag inte kan respektera eller hålla med om.... Mitt val förstås.....

// M
Det är tydligt att många människor, både här på IS och inom andra forum har många åsikter i invandringsfrågan.

Vi kan väll enas om att många människor söker sig till västvärlden för att man generellt sett har det bättre ställt här i jämförelse med hur man har det i tredje världen. Om man omöjligen kan försörja sig eller ens överleva i den region man bor är den sista utvägen att flytta till en annan region.

Så alla ni som gärna ser att Sverige tar in färre invandrare, asylsökande och eljest, dra ert strå till stacken. Försök att hjälpa till.

Om alla här i Sverige när man köper sin varukorg i matbutiken ville lägga ner minst en rättvisemärkt produkt så skulle mängder av bönder i fattiga länder få ett incitament att överleva på sitt arbete.
Dessutom skulle köparen av produkten oftast få en bättre och nyttigare produkt än det billigare substitutet som 99 av 100 idag väljer. Det kommer att kosta några kronor mer, men det är det baske mig värt.

Enda sättet att skapa förutsättningar för välstånd i fattiga länder är att möjliggöra människors grundläggande försörjning.
I många av dessa länder består huvudnäringen av olika former av jordbruk. Hjälp dem att överleva på deras arbete.

--> http://www.rattvisemarkt.se/

P.S.
Köp även KRAV märkta produkter.
Annons
Puh... man blir trött!!!!!
Ska vi inte rösta på Feminista också?
Zacko:

Din briljans känner inga gränser.
Åh, man tackar!!
Tyckte bara att kravmärkta varor inte hade med tråden att göra!
Zacko:

PS står för post scriptum. Post scriptum är latin och betyder ungefär ”efter skriften”, ”efter det skrivna”. PS är en markering för att det som följer skrevs efter att det egentliga brevet avslutats och utgör ett tillägg.
Jippi! Min briljans är nog inte så dum ändå. Jag visste vad PS betydde!
Jag förstod bara inte vad fattiga bönder i 3:e världen hade med svensk invandringspolitik att göra. Tror du det, tänker du alldeles för smått till ett stort problem.
Jag, och alla andra som betalar skatt, hjälper väl till med problemländer genom SIDA-projekten. Jag har själv varit nere i bl.a. Namibia och sett hur ”hjälp till självhjälp” fungerade… och det fungerar alldeles utmärkt. Att tro att dom hade fått den hjälpen genom att köpa rättvisemärkta produkter, tror jag inte ens att du tror på... men det är en fin tanke!
Zacko:

Ah, jag ber om ursäkt, du är en de där bittra cyniska varelserna som maniskt upprepar "Varför ska jag rösta, vad spelar en röst mer eller mindre för roll?".
"Varför ska jag köpa rättvise eller kravmärkt? Det gör ju ändo ingen som helst skillnad!".

Och förlåt än en gång, jag insåg inte att du betalade skatt, isåfall finns det ju ingen som helst anledning till att du ska anstränga dig utöver det. Alla som betalar skatt har nämligen en automatisk fribiljett till det heliga "Jag har rätt att gnälla om allt och inte göra ett skit för jag betalar skatt" landet.
Hahaha... du är riktigt söt när du blir upphetsad!
Ja, man har ju rätt till att säga vad man tycker i det här landet, men jag berömmer också det jag tycker är bra. Jag är nog inte riktigt den där "surgubben" som du tror

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem