Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Siba

Siba

Köpte för en vecka sen en dvd-spelare i siba, jag var nöjd med både bild o ljud så jag slängde kartongen som den legat i. Som vanligt med den otur jag besitter med, så går den ju givetvis sönder och jag beger mig till siba för att klaga. Jag ville inte ha den dvd:n som hade gått sönder så jag ville hellre ha en samsung som kostade en tusenlapp mera, vilket jag var villig att betala. Försäljaren sade att öppet köp inte gällde om jag inte hade kvar kartongen ( förpackningen). Men grejen var ju att jag inte begärde att lämna tillbaka den för öppet köp, den hade ju gått sönder! Nu undrar jag om någon är insatt i sådana här frågor? Borde inte andra regler gälla når något har gått sönder? Jag begär ju inga pengar tillbaka, jag använder mig inte av "öppetköpregler". Jag vill bara inte ha en "krockad bil", speciellt inte om den bara är en vecka gammal!
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Djävla siba! Man kan inte ens skicka ett mail till dem!

Göcke, kan du inte sätta in en smilegubbe med en k-pist!
Den går under garanti.Men dom brukar djäklas,och vill skicka
den på reparation hos tillverkaren.Du kan få vänta i veckor.

Har du köpt den i affär,bed att få tala med butikschefen,så
brukar det lösa sig.Hota med konsumentombudet.

Begär du ett annat märke,blir det trassligt.Du får nog köpa samma.
Affären är skyldig att först reparera varan eller erbjuda dig en likvärdig när du reklamerar den-alltså har dom rätt att neka dig en annan spelare.
Om de har reparerat eller returnerat tre gånger-då kan du kräva pengarna tllbaka och köpa en annan vara.

Kolla på Konsumentverketsa hemsida-där finns mycket info.
Annons
Ja SIBA är lite konstiga. Jag köpte en gång en Scanner som jag sedan hade problem med att installera. Då ringde jag till Siba för att fråga om råd. Jag fick prata med den som sålt varan, men han påstod att han inte kunde hjälpa mig p.g.a. att jag inte köpt någon sådan där tilläggsförsäkring. Jag lämnade tillbaka skiten och talade om att jag gjorde det p.g.a. just den där försäljaren.
Men i det här fallet så har ju butiken rätten på sin sida. det är precis som nane säger, har själv varit i den här sitsen men jag fick pengarna tillbaka för att det skulle ta för lång tid att få en ersättningsprodukt.
Det fattar väll minsta barn att butikerna måste få laga saker som går sönder och inte stå och bara ge ut nya produkter. Dessutom, käre Ioan, så även om DU är säker på att det är ett tillverkningsfel, så kan ju knappast SIBA eller annan butik vara lika säker. Det är ganska självklart att de vill undersöka varan för att se vad som hänt.
Ja du käre Los Lovos, det är jag som är dum o köper hos sådana megaföretag. Skall nog hålla miog till den lokala teknikförsäljaren i fortsättningen, även om det kostar lite mer.
Leif:

Du är verkligen en pärla, din rekommendation är alltså att eftersom SIBA bara vill reparera trasiga produkter för att djäklas med folk, så ska Ioan omedelbart gå dit och för det första kräva att få tala med butikschefen och därefter hota honom.

Batting:

Vad tror du, att det ingår obegränsad support på alla varor utan att man betalar för det? Du kanske egentligen tycker att nu när du handlat en skanner för några hundralappar så borde SIBA bjuda på en tekniker som åker hem och installerar den också?
Ringer du ICA och frågar hur man gör pannkakor bara för att du handlade ingredienserna hos dem?
__

Ni verkar vara precis den typ av kunder som gör mig glad över att jag lämnade branschen för några år sedan, men jag kan berätta att ingen på SIBA kommer gråta om ni går dit och säger "jag tänker aldrig handla här igen" tvärtom kommer alla tänka "guuuuuud vad skönt".
Min käre arga Los Lovos.

Kan berätta för dig att Coop Forum,hade detta system,att skicka
grejorna till fabriken för rep. Men det tog slut,tack vare en
jätteartikel i Göteborgs-Posten.Nu får man en kurant vara direkt på stubben.Man hinner knappt klaga.
sÅ STORA firmor måste väl ha resurser att kompensera kunden
direkt.
Detta fall gällde en kaffekokare.Han satte den på diskbänken,
och fick sig en stöt så han for in i skafferiet.Den kostade 200:-
Tänk att bråka med en kund så.
Han köpte en kaffekokare på ett annat ställe,och när Coop ringde
efter två månader

så bad han dom ge den till frälsningsarmen.
GOOP gick back 500 milj,förra året.Konstigt.He,he
loan
Den säljare skulle får sparken.
om du skall köpa en bil den är förpackning
skall du nog lämna bilen Öppenköp

dem kan felsöka den produkten men du skall får tbs pengar
du har öppenköp på den

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem