Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Siba

Siba

Köpte för en vecka sen en dvd-spelare i siba, jag var nöjd med både bild o ljud så jag slängde kartongen som den legat i. Som vanligt med den otur jag besitter med, så går den ju givetvis sönder och jag beger mig till siba för att klaga. Jag ville inte ha den dvd:n som hade gått sönder så jag ville hellre ha en samsung som kostade en tusenlapp mera, vilket jag var villig att betala. Försäljaren sade att öppet kö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Magge,

Om du läste noggrant så skrev jag att jag inte begärde öppet köp, för jag var ju nöjd med maskinen. Den gick sönder efter en vecka och jag ville ha en ny maskin, men det gick de inte med på utan de skulle laga den. Du kanske nöjer dig med maskin som gick sönder efter en vecka men det gör inte jag. Det är ju som att köpa en krockad bil! Sen kan dom laga den bäst fan de vill, den är ju fortfarande krockskadad en gång, dvs den kan aldrig bli som ny. Den kan vara ramsned mm, det kan man inte upptäcka med ögat. Därmed basta!
Los Lovos,

Påminn mig det igen om hundra år eller så!
Ioan:

Du verkar ju inte riktigt fatta. Det kan ju lika gärna vara ditt fel att DVDn gick sönder. Du kanske stötte i den när du skulle ställa den på sin plats, du kanske körde oförsiktigt på väg hem så att den skakade sönder i bakluckan osv osv osv osv .. Det kan finnas mängder av orsaker till att den gått sönder, personalen på SIBA kan ju inte alltid bara UTGÅ ifrån att kunden inte har haft någonting med saken att göra. Självklart måste enheten sändas på reparation.
Annons
Läs vad som står på nedan sida. Du kan nog få en del råd och tips. Välj fliken konsumenträtt. Det förvånar mig att ingen har föreslagit det för dig. Lycka till


http://www.konsumentverket.se
Los Lovos!

Fattar inte hur du kan försvara,ett klagomål,som gäller en strunt-
summa.Klart att han skall ha en ny DVD,av samma märke,på
stubben.Även jag har varit säljare,och vet vilka order man får,men är det en påstridig kund,skall hans önskningar till-godoses.Vore det en Plasma för 30.000,blir det ju lite stökigare.

Finns väl inget företag som vill ha dålig publicitet för småsummor.

Vad jag förstår så ville Loan,ha ett annat märke,men det är tji.

Vid reklamation,gå till säljaren.Är han ovillig,kontakta butikschef.
Du får hjälp,på stubben,med det mesta.
Los lovos,

Vart tog robinhood-andan vägen? Eller kan det vara så att prins John, var din favvo?
Leif:

Det var ett så dumt inlägg att jag inte orkar svara dig med annat än "många bäckar små", sen får du försöka dra dina egna slutsatser.

loan:

Rätt skall vara rätt, vilket kanske är ett främmande koncept för dig som verkar leva efter devisen "till MIG skall varda givet".
Los Lovos!

Du menar alltså att Siba säljer så dåliga grejer,att kunderna
skulle översvämma garantiavdelningen,med trasiga grejer.

För min del tror jag att Siba,gör så stora inköp att fabriksgarantin
förhandlas bort.Dom har helt enkelt egen verkstad,som fixar
garantin.

Jag har gjort mina inköp hos Tandy´s Computer,som är det
samma som Siba.Hade lite problem.Dom bytte utan ett knyst.

Efter ett sådant bemötande,är man en evig kund.
Los Lovos!


Nu måste du backa,annars är du på hästspråk istadig.

Reparation, byte eller pengarna tillbaka?
I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar.
Leif:

Garanti är någonting som en konsument har, inte en återförsäljare. Om SIBA vill ha en motsvarighet till garanti från t.ex. Sony, Philips eller Panasonic (etc. etc.) så ingår det som klausuler i köpeavtalet dem emellan. Om SIBA köper "garantier" från sina leverantörer är svårt att veta, men eftersom många stora producenter kräver att deras produkter repareras i "certifierade" verkstäder, så är det sannolikt så att SIBA i varje fall från dessa aktörer har med en "garantiklausul" i köpeavtalet.

Och ja, det strömmar in trasiga produkter till en butik i SIBAs storlek, många tillverkningsfel, men betydligt fler pga. felaktigt handhavande.
Detta är min erfarenhet efter mina år som säljare och chef i branschen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem