Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Siba

Siba

Köpte för en vecka sen en dvd-spelare i siba, jag var nöjd med både bild o ljud så jag slängde kartongen som den legat i. Som vanligt med den otur jag besitter med, så går den ju givetvis sönder och jag beger mig till siba för att klaga. Jag ville inte ha den dvd:n som hade gått sönder så jag ville hellre ha en samsung som kostade en tusenlapp mera, vilket jag var villig att betala. Försäljaren sade att öppet kö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4

Leif:

Jag behöver inte alls backa, för det första citerar han INTE konsumentköplagen, utan konsumentverkets hemsida. I lagen står det inte på sådant sätt, se efter själv om du inte tror mig.

Felaktigt handhavande,är ju självklart inte garanti.Det måste
ju kunden förstå.
Men vi skall inte bli ovänner,om detta,utan sluter fred,tycker jag.
Jag tror att vi har hjäpt många,att förstå,att dom har mer
rättigheter än dom själva anar.
Men som säljare,är det ju självklart att vi försöker komma undan
så billigt som möjligt.Har du dessutom varit butikschef,så har du
ju värnat om ditt tantiem.Synd att du inte upplyste om det,på
ett tidigt stadium,så kunde vi mötts mer jämnlikt,då jag oxå
varit reklamationsansvarig.Dock ej i tv-databranchen
Leif:

Klart vi inte skall bråka!
Jag borde kanske upplyst om mitt förflutna tidigare, men oavsett så ska du veta hur många fräcka människor som kommer in. Med en mobil som inte fungerar och påstår att "den bara dog", när den sedan öppnas är den full med vatten.
Eller kunden med datorn "som bara small till", och så visar det sig att någon i kundens hushåll har pillat på switchen som ställer om mellan 240-120V på PSUn.
Eller som efter ett rejält åskväder i Stockholmsregionen (där jag har arbetat), då står kunderna på kö med sina trasiga produkter. Att de BORDE ha varit anslutna till jordade uttag är inget de bryr sig om. Allt är säljarens fel, för de själva kan ju inte hjälpa att det inte fanns ett jordat uttag i närheten där de ville ha produkten.

I slutändan blir det så att man måste skicka allt till tekniker för att utreda om felet går under garanti eller inte.
Annons
Jontewxy
återgå till ditt gamla nick eller lämna forumet omedelbart.

// göcke moderator IS
Om du visste,vad jag varit med om,så en mobiltelefon som dom tappat i toan,är som att "pinka" i Stilla Havet.När det gäller
pengar,kan folk ljuga precis hur mycket som helst.Rekordet är
en präst,som blåljögJag vill inte nämna något,som kan uppfattas
av nägon utsatt.

Skall vi avsluta tråden,eller är Loan,fortfarande arg,och vill hänga
på.Du kan ju råda honom,så saken blir utagerad.

Jag kollar på Snooker,på Eurosport.Spelar själv.

Ha det! Vi hörs säkert igen.Du har trevliga inlägg.
Los L,

Till mig skall varda givet??? Vilken litteratur kommer detta citat ifrån? Och en annan sak, nu förstår jag din attityd. Du är ju en försäljare så klart. Borde ha insett det tidigare... dumma mig! Hur har du tid att sitta här och käbbla egentligen? Jag menar med alla dumma konsumenter som står runt hörnet och väntar?
loan:

Jag jobbar inte längre i branschen, sen flera år tillbaka. Så nej, jag är ingen försäljare. I övrigt vet jag inte riktigt hur jag skall tolka ditt inlägg. Om du tycker att jag var elak med min kommentar så ber jag om ursäkt, men av dina inlägg att döma verkade det som om du endast såg till ditt eget bästa och inte hade någon förståelse för om butikspersonalen kanske inte var 100% på din sida.
Det jag i grund och botten försökte förmedla var och är att butikspersonalen måste skicka in produkterna på reparation i första hand, dels för att de inte kan veta genom att titta på en vara, eller höra på en bra historia om det är garantifel eller inte, dels för att det är ohållbart att bara ge ut nya produkter till alla och envar.
Du behöver f.ö. inte oroa dig över min tid, jag ägnar IS den tid jag vill utan att det går ut över verken arbete eller skola.
Los L,

OK, fred är sluten!
loan:

Uuz !! Som man säger.


Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem