Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

justitiemord

justitiemord

Just nu går reprisen av uppdrag gransknings reportage där två män blivit oskyldigt dömda för massa sexbrott. När jag ser det här så blir jag så jävla förbannad.
Det som är så otroligt skrämmande är att vi har så inkompetenta männiksor inom åklagarmyndigheten och polisen. Men värst är nog att unga männiksor som blir omhändertagna kan hamna på såna behandlingsinstitutioner som Ekbacken där det dels verkar finnas rent elaka männiksor dels människor som bara vill tjäna pengar på andras olycka. Var finns kontrollen här?

Nej, jag tycker den ansvarige åklagaren och de utredande poliserna ska granskas och åtalas och den där psykologen som inte var en psykolog, han borde låsas in och aldrig släppas ut.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4

Ramon du har så rätt! Nu vill man sänka beviskraven på våldtäkter och det kommer att leda till regelrätta häxprocesser. Det ligger i tiden att kalla in barn som huvudvittnen och vissa personer påstår att barn inte ljuger. Barn har ljugit eller om ni så vill fantiserat i alla tider och skall bevisbördan ligga där, ja då är häxprocesserna tillbaka hur vi än resonerar.
Nej ett rättstryggt samhälle vilar på handfasta och trovärdiga bevis i annat fall lurar rättsrötan runt hörnet.
Det är ju förfärligt att sätta folk i avskildhet utan att föra något i bevis.
Det var ju inte så länge sen vi brände häxor pga at ett gäng barn försörjde sig på att åka landet runt och peka ut de som hade djävulens tecken på pannan. Har inga detaljer, men detta läste jag när jag gick på gymnasiet, så därför kan jag inte hänvisa till någon litteratur - tyvärr.
Jo vid sökning i google så hittade jag det här;
Utmärkande för häxprocesserna i Sverige var att barn spelade en stor roll som initiativtagarna till förföljelser. Man lät barn vittna i rättegångarna och man t.o.m. hade barnvittnen som kallades "visgossar" (visa gossar) som reste land och rike runt och vittnade i rättegångar mot betalning i mat och pengar! Det kunde vara ända upp till 40 barn som vittnade mot en och samma person. Många av barnen flyttade över sina anklagelser mot nya misstänkta som de aldrig sett. De vittnade också mot sina egna mödrar.
Annons
loan. om beviskraven sänks till barnnivå ja då är vi där igen!

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem