Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kungen

Kungen

Spelar Kungens straffimunitet verkligen någon roll? Det är väl ändå vi som får stå för fiolerna?
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Fast vi kan väl ändå glädja oss över att kungen nu i modern tid har så pass lite makt att han bara duger till att klippa av röda band vid invigningar? Fast det kanske är han och hans företrädare som står till skuld till detta? "En sådan IQ-befriad newbee kan ej få ha makten? Vi mixtrar om i lagen så att han blir maktlös? ;)"
Det kanske inte är så konstigt att de kungliga framstår som idioter. Ta bara engelska kungahuset. De trampar ju i klaveret hela tiden. Hovet och dess omgivning har länge levt i en skyddad värld. Då blir det kanske lite konstigt när de skall försöka leva som vanliga fria, moderna människor. När Madde t.ex. uttrycker en längtan efter att få leva som en vanlig svensk tjej så menar hon säkert inte det. Hon fattar inte ens själv att hon inte menar det.

Någon som tror att hon längtar efter att få bo i en förortsetta, och leva på en undersköterskolön? Nä hon tror säkert att hennes kusin Sofie von snurresprettjossan lever ett normalt och vanligt liv.
Är man född kunglig,har man inte en aning om hur vanligt
folk bor,och fungerar.
Det räcker ju att kungen skall komma,så börjar dom städa
och putsa i veckor innan.Kungen tror givetvis att staden är
så vacker jämnt.Han skulle se Avenyn Göteborg en lördag
morgon klockan 4-5.Då hade han svimmat.

Dom lever i sin värld,och vi i vår.
Annons
Nu måste vi ärlighetens namn också ta kungen i försvar! Han har ju inte bett om att få bli kung. Våra kära folkvalda är det som skall ha en spark där bak som inte har kommit på att det gått några århundraden sedan styresskick med kungen i topp infördes. Kanske det är dags för något nytt?
Till kungens försvar hör också att släkten Bernadotte var mycket rik. När Frankrike erbjöds den svenska tronen på 1800-talet skedde det i utbyte mot att den svenska statskassan skulle förses med åtta miljoner franc vilket också blev fallet.
När allt kommer omkring skall vi kanske vara nöjda att släkten Bernadotte ville ha konkursboet Sverige.
Så han har köpt in sig i firman,så att säga.Utan Bernadotte
kanske inte Sverige hade funnits.Det var en förvånande upp-
lysning från Putte.

Ni som önskar kungahusets avgång.Tänk om.

Personligen tycker jag Madeleine,är som en karamell,när den
är som godast.
Leif:
Jag tror du har helt fel där! Vår kungafamilj försöker nog leva så normalt det går. Visst, de är rika och bor i ett slott, men de försöker inte göra det till något märkvärdigt av det. Däremot bedrivs det en massiv hetsjakt på dem. Går prinsessorna på krogen, som de flesta ungdomar gör, sprutar pressen ut stora löp dagen efter ”Prinsessan i fylleslagsmål” och allt annat de kan hitta på… totala osanningar… rena lögner! Men dessa lögner accepterar vi, och värre än så… vi tror på dem!
Nä, Leif! Jag tror de vill leva så normalt det går… men har inte en chans!

Kasta hellre skit på våra politiker, de är mer värda det!
Leif, nu kännner jag mig som Los Lovos, stället för att diskutera vill jag lära ut! Om släkten Bernadotte fick vi läsa i skolan och därför blev jag osäker när du ifrågasatte mitt påstående. Jag gjorde som Los brukar göra, Gogglade och fann denna sida http://www.rfind.net/info/Sl%E4kten. Visst hade jag rätt. Puh!
Här Leif är sidan som direkt leder dig till kungasläkten!
http://susning.nu/Bernadotte
Det kan inte vara särskilt attraktivt att vara kunglig i det moderna Europa. Monarki som företeelse blir alltmer omöjlig. Det bygger på blodsmystik, men idag finns det inte tillräckligt många prinsar och prinsessor att gifta sig med för blivande monarker, så dom får hålla tillgodo med herr och fröken Svensson vars mamma sitter i kassan på ICA. Och då förvinner ju mystiken.

Kostnadsmässigt är ju inte monarkin något problem, slotten ska ju ändå underhållas, statsmiddagarna och liknande representation kommer att hållas ändå och de personliga utgifterna till snabba bilar och krogarna kring Stureplan blir inte så mycket att bråka om i det hela taget.

Om det blir som jag hoppas (men som bekant inte du, käre Batting) så kommer ju EU att utvecklas till en federal statsbildning med folkvalt parlament med makt att tillsätta regering, och behovet av särkilda statschefer i varje land att försvinna. Kungen blir väl som någon tysk lantgreve ungefär. Eller kanske fortfarande kommer att kallas kung så vi kan leka vidare.
Putte Gunn!

Du har rätt om 8 miljoner ,men det måste betraktas som ett lån
efter som det skulle löpa med 4% ränta.

Men vem bryr sig.Nu har du bevisat,att man kan lita på dig
till 95%.Jag känner ingen mer,med så hög procent.Alla dillar
och ljuger idag.Mig inkluderat.

Dom som håller sig strikt till sanningen,betraktas som tråkiga,
och vem vill vara det.He,he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem