Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Grisögon

Grisögon

Hej!

Jag hörde en gång någon som sa att ett person hade "grisögon" och nu undrar jag vad som menas med detta?

Kan detta betyda inställsam?

Likaså hörde jag att om man har tätt mellan ögonen så var man korkad eller om man hade hög pannloob så hade man hög intelligens..

Jag har hört andra konstiga saker som att har man en skalle som är väldigt böjd i nacken är man inte Arisk...

Och vidare om man är handikappad är man straffad av gud för sina föräldrars gärningar..mm.mm.mm

Och om man är fattig så får man skylla sig själv..men om man är rik så är man arbetssam och framgångsrik..mm.mm.mm

Hur är det egentligen???

Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Jag tror Jehovas Vittnen brukar köra med det där om att handikapp är ett straff. Annars vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det där om pannloben och tätt mellan ögonen. Men det låter som någonting man trodde på förr.

"..men om man är rik så är man arbetssam och framgångsrik..mm.mm.mm" - ja, det låter ju som en sann ekvation
Njaa???

E de sant???

Vidare har jag hört att alla som går på soc-bidrag är lata d-lar som inte vill jobba..och att alla som är sjukskrivna är likaså!!!

Man kan ju börja undra snart hur det egentligen är???

Var ligger sanningen egentligen bortom alla dessa fördomar???

Hejsan!

Likaså har jag nu hört att det finns massa invardrare som kommer hit och BARA lever på bidrag...
Men INGET ovanstående av detta är ju sant..!!!

Det är ju bara fördomar, vanföreställningar mm.mm.mm

ALLA VILL ju vara en del av samhället och inte klassade som något lägre levande!!!

Alla vill ju vara en del i mängden!!!

ALLA vill ha sjukvård
ALLA villa ha äldreomsorg
ALLA villa ha grundskydd
ALLA vill ha barnomsorg
ALLA vill ha kommunomsorg
ALLA vill ha jobb
ALLA vill ha grundlag mm.mm.mm

Likaså vill ALLA invandrare ha rätt tiill ovanstående som SVENSKA medborgare inkl. handiakappade och INGEN skall bli förrtyckt, förnekad, eller diskriminerad!!!
Annons
Jag tror att många fördomar finns av en anledning. Ofta kanske de inte är helt tagna ur luften, är min uppfattning.
Klart det finns lata människor som uppbär socialbidrag eller sjukersättning av något slag. Men jag har på olika arbetsplatser träffat på lika många arbetsskygga människor som helt enkelt inte orkar eller vill göra ett bra jobb, och dessa blir avlönade för detta...
Hejsan!

Likaså påstås det att det är större kriminlalitet bland invandrare än bland infödda vilket också är en lögn!!!

Visst det kanske är större krimininalitet i just förorterna men bland det stora hela är det enligt polisen samma % antal i samhället som stort!!!

Ännu en d-la lögn och dikt av dom som vill skylla i från sig...!!!

USCH!!!

Sverige: VAKNA!!!
Hej!

Arthur:

Men betyde detta att dom INTE ska ha något att leva av då???

Oavsett om om dom är hycklare eller inte..skall dom leva på gatan tycker du???

Eller om dom skaffar ett jobb dom inte klarar av..vad ska man göra då???

Hejsan!

Det är hemskt att det ska vara så här och jag hoppas på att svenskarna ändrar sin inställning!!!
bubben,även om invandrarna begår 10% av alla brott så är dom ju väldigt överrepresenterade,pga att dom består av ca 13% av den totala befolkningen.så blunda och sticka huvudet i sanden tänker vi defenetivt inte göra.det är alla svenskars rätt att protestera mot det man anser är fel.och tycker man att invandrarpolitiken är helt havererat av denna kommunistregering.så kommer vi aldrig att sluta att påpeka detta.
Moski:

Jaa. det kan ju bara sant men du saknar ju 86% av dom totala brotten..

Vilka begår dom då???

*LOL*
Inte F-N e de invandrarna i alla fall...*LOL*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem