Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Grisögon

Grisögon

Hej!

Jag hörde en gång någon som sa att ett person hade "grisögon" och nu undrar jag vad som menas med detta?

Kan detta betyda inställsam?

Likaså hörde jag att om man har tätt mellan ögonen så var man korkad eller om man hade hög pannloob så hade man hög intelligens..

Jag har hört andra konstiga saker som att har man en skalle som är väldigt böjd i nacken är man inte Arisk...

Och vidare om man är handikappad är man straffad av gud för sina föräldrars gärningar..mm.mm.mm

Och om man är fattig så får man skylla sig själv..men om man är rik så är man arbetssam och framgångsrik..mm.mm.mm

Hur är det egentligen???

Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag håller med Ramon att man ska göra nåt åt saken. Det är väl ganska vanligt att kriminaliten är högre bland personer från sådana här bedrövliga förhållanden (där majoriteten av invandrare finns), oavsett etnicitet.
Det är inte bra att bilda en uppfattning av eller att fästa sig så hårt vid den bild som ritas upp utav statistiska siffror, där siffrorna är kopplade till felaktiga parametrar, och följaktligen ger en mycket snedvriden bild av verkligheten.
Att i brottsstatistiken jämföra svenskar med invandrare är som att jämföra äpple och päron. Tror ni att svenskar skulle begå mindre brott om förhållandena är det motsatta? Boende i betongbostäder i förorter, arbetslösa, språkhandikappade och helt förvirrade i sin nya tillvaro. Tror ni att barnen är stolta då? Nej, de lever under värsta stress och har enorma problem, vilka innerligt ropar på hjälp som ingen hör...
Svenskarna är väl etablerade medborgare. Invandrare däremot börjar sitt nya liv med minsta möjliga förutsättningar.

Egentligen, tycker jag att det är helt sjukt med olika sorters jämförelser mellan olika grupper för att dra en förutfattad mening om dem. Att Kineser är arbetsamma, Afrikaner är lata, Japaner är diskriminerande, Amerikaner är feta, Svenskar är ärliga. Tack och lov att man har slutat att jämföra intelligensen hos olika etniska grupper, att blåa är smartare än gröna...
Jag föredrar att bemöta andra människor och gör mina egna uppfattningar om dem som skilda individer, som människor helt enkelt.

(Sverige lockar hit brottslingar? haha! Tror du att brottslingar inte finns i andra länder? I vilket land begår redan etablerade medborgare fler brott än invandrare? Sverige är inte unikt i det avseende, min vän. Kom ihåg att man inte är född till brottsling. Det är omgivning och levnadsvillkor som gör en till).
Flykting:

Det du skriver har absolut flera poänger men betänk att brottsstatistiken för t.ex. kinesiska och koreanska invandrare ligger under den för etniska svenskar, hur förklarar du det med din förklaringsmodell? Jag försöker som sagt inte påstå att du har fel, men frågan är mångfacetterad och det finns mängder av aspekter att ta med i beräkningen, jag påstår att kulturella skillnader ÄR en av dessa aspekter.

Vidare vill jag även be att få påpeka att alla som "flyr" till andra länder, inte bara till Sverige, är inte förföljda och jagade för att de har fel religion eller röstat på fel parti. Det finns mängder av människor på flykt från lagens långa arm. Det finns massor av svenskar som flytt Sverige och mångåriga fängelsestraff.

Tyvärr har jag ingen bättre lösning än att Sverige i fortsättningen endast släpper in kvinnor. Kvinnor begår endast en bråkdel av världens samlade brottslighet, dessutom vore det trevligt med massor av spännande tjejer från världens alla hörn i vårt kalla och tråkiga land.

För övrigt anser jag som vanligt att det mesta handlar om eget ansvar, man kan vara svart eller vit eller blå eller grön eller rosa men det är svårt att få bra jobb i Sverige om man inte talar och skriver bra svenska. Infödda svenskar får detta naturligt men invandrade svenskar måste jobba hårdare för att behärska språket till en sådan nivå.
Lovos, förväxla inte mellan väl underbyggda lögner och fakta. Statistiska siffror är en av de största lögnerna som är väldigt väl underbyggda och har en väldig stor sprängkraft i opinionsbildning.

Har man försökt att jämföra väl integrerade invandrare och etablerade svenskar, mellan vilsna svenskar och desorienterade invandrare? Jag tippar att siffrorna skulle hamna ganska jämt i alla avseenden.

Varför jämför man inte så då? Jo, för att det är ointressant. Alla vet ju redan hur siffrorna kommer att hamna. Det är tydligen mer intressant att jämföra ett äpple med en päron...

Jag läste ett debatt inlägg på DI häromdagen, där en man påstod att det inte kommer att bli någon bostadsbubbla i Sverige då priserna på bostäder i Göteborg fortfarande är väldigt låga jämfört med i Paris och London. Och det är en väldigt skarp och intressant jämförelse. Jag skulle hellre jämföra Kiruna med New York. Eller varför inte InternetStart.se med microsoft.com?
Annons
Lovos, åk till Kina och bevittna vilka vidriga brott kineserna begår!

Några tusen kineser i statistiken är för få för att få den säkerställd. Det är som att göra statistik på några få specifika svenskar och påstår att alla svenskar är brottslingar eller att ingen svensk begår brott, då kineserna i Sverige till skillnad från andra etniska grupper ofta kom från andra förhållanden i hemlandet. Många är målmedvetna, kom hit som politiska flyktingar, forskare och studerande.

Kineser som etnisk grupp begår inte mindre brott än andra. Koreaner och Japaner begick världens grövraste brott mot mänskligheten under andra världskriget och Vietnamkriget.

Slutsats: Kineser och Koreaner I SVERIGE begår mindre brott = kan vara sant
Kineser och Koreaner begår mindre brott = falskt påstående
"flykting" du måste gilla att höra din egen röst,dina långa utlägg orkar ingen läsa mer än en mening av,sen följer bara massa ordbajs utan det minsta betydelse.du vore bra att ha i armen,du skulle kunna prata ihjäl fienden.
Frågan är komplicerad och behövs djupa analyser. Och sen hatar jag vilseledande statistik, varför jag gärna pratar ihjäl den...
http://www.techcentralstation.com/0614055.html
Flykting:

Det du skriver i dina 2 inlägg är dina åsikter understödda av saker som du "tror". Tråkigt nog för dig så skiljer sig det du tror från vad t.ex. BRÅ tror. Eftersom jag, och sannolikt de flesta, tror mer på BRÅ än på dig, så förefaller dina slutsatser helt ointressanta.
Lovos:

Jag som asiat känner mig självklart smickrad av om oss förda siffror i statistiken. Men för mig, är fakta det som har hänt och statistik är generaliseringar utan hänsynstagande till någon aspekt alls.

Mina åsikter är inte helt grundlösa, då jag växt upp i en helt annan miljö och har andra fakta och källor att gå efter än endast BRÅ.

Jag tackar er så långt för en mycket intressant diskution. Det är helt klart mycket lärorikt att få höra era olika åsikter.
flykting

tror du vet mer om den miljö du kommer ifrån,
än någon annan här.
statistik är inte alltid tillförlitligt.
den är olika
på olika platser, miljöer, länder.
tycker det du skrivit varit logiskt.
att prata ihjäl *siffror* låter som en underbar melodi.
eftersom statistiken ALLTID kommer att ändras, eftersom allt är
relativt.

mvh//*talet Pi*

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pi_(tal)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem