Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Grisögon

Grisögon

Hej!

Jag hörde en gång någon som sa att ett person hade "grisögon" och nu undrar jag vad som menas med detta?

Kan detta betyda inställsam?

Likaså hörde jag att om man har tätt mellan ögonen så var man korkad eller om man hade hög pannloob så hade man hög intelligens..

Jag har hört andra konstiga saker som att har man en skalle som är väldigt böjd i nacken är man inte Arisk...

Och vidare om man är handikappad är man straffad av gud för sina föräldrars gärningar..mm.mm.mm

Och om man är fattig så får man skylla sig själv..men om man är rik så är man arbetssam och framgångsrik..mm.mm.mm

Hur är det egentligen???

Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ehh, m0zQit0z , klart statistik förändras med tid, plats o.s.v. Det betyder inte att man inte kan använda statistik för att styrka en teori. Bakom de där siffrorna du vill "prata ihjäl" döljer sig riktiga människor. Det får man inte glömma.
Wicked

Naturligtvis finns det människor bakom all statistik,
det kan styrka vissa teorier, men inte ALLA.
Anser statistik vara rörlig.
Och bör då starkt påvisa VAR den skall tillämpas och inte ’’över’’ en hel grupp.
Oavsett vilken grupp den hänvisar till.

Mvh// fortfarande Pi

m0zQit0z:

Vet du ens vad statistik är och hur den kan fungera?
Annons
Los Lovos:

Jag bara älskar din narcissism ibland...LOL

Los Lovos:

I stället för att BARA kritisera andra..kom gärna med motargument eller EGNA ideer också..annnars blir det ju lite konstigt att bara klanka ner på andra utan egna sakargument!

Los Lovos:

För att en diskussion ska fungera ska man kunna argumentera och motargumentera men i ditt fall har du bara argument om att det en del skriver är fel UTAN att förklara varför eller ge din egna fullständiga syn på saken...

Bubben och för att inte göra trådar på så många sidor kan du väl samla ihop alla inlägg till ett?
3st på raken det är lite mycket..
m0zQit0z, i värsta fall (för dig och flyktingen) kan statistik visa sig bestyrka sanningen

EZ
Electric Zombie

det beror ju på VAR vi bor,
bott,
kommer att bo.
statistik hit o dit.. *skratt* i en flyttlåda
kanske bäst o fly... tta

men svensk statistik kan inte användas som statistik i ett annat land som har en annan statistik, som är annorlunda än vårt lands statistik...bla bla...

kram bubben!
m0zQit0z såklart kan man snegla på ett annat lands statistik, t.ex inför en lagändring el. dyl.

Om t.ex bilolyckor minskat i Frankrike efter ny lag om mobiltelefonförbud i trafiken så bör ju vi titta på den statistiken när vi diskuterar ämnet i Sverige. Just den statistiken kan inte överföras på alla teorier som sagt, utan bara just det den statistiken gäller.

Jag tror du har svårt att greppa vad statistik egentligen är och jag ber om ursäkt för alla övrigare läsare på forumet för mellanstadieförklaringen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem