Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Securitas...

Securitas...

kan dom inte förutom sina tydligt loggoförsedda bilar sätta musik på bilarna också precis som Hemglass
så syns dom ännu bättre och är lättare att spåra för busarna.
Stackars människor som måste jobba under sån här press
En neutral bil med loggon "Nisses Frukt & Grönt" kanske är
bättre. Eller finns det även dom som rånar för bananer och äpplen?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Men alltså: Securitas borde för det första sluta upp med färganpuller i sina sedelboxar. Totalt onödigt anser jag, då pengarna går att "tvätta". Man borde uppdatera sig totalt. En avancerad, fjärrstyrd, krutladdad box som eldar upp pengarna vid åverkan eller fjärrstyrt larm.
Farligt kan många tro kanske. MEN: Lär sig kriminella att förstå att det det är totalt lönlöst att ge sig på en transport, så kommer dom ju att ge upp. Människor KAN bli skadade, visst, men, man ger sig inte på något om man vet att man inte har en chans,

En Securitasbil, utrustad med sprängdetector, som riktigt grillar slantarna vid ett eventuellt rånförsök vore perfa.

Securitasbilarna borde även vara utrustad med en automatisk hälsning. "God jul och gott nytt år ammatörrånare" :)
vist hade det varit bra om pengarna brinner upp eller liknande. men risken är också att en sådan aperatur går av vid fel tillfälle, det kan skada mer än det gör nytta. Det leder nog bara till att rånarna blir bättre också. förr var rånarna bara "rånare" nu är det ligor med sprängexperter och vapen experter. alla har sin roll i ligan. Men en sak som skulle kunna vara bra är ändå att ta slumpvis valda vägar. även om rånarna kan följa efter dem blir det ett mer impulsivt rån, där de inte kan planera allt i detalj. bygger man säkrare bilar så gör rånarna större bomber. den onda sirklen kommer man inte ifrån. Men om man kör med hälften så mycket pengar och lite oregelbundna vägar så kanske vi kan sänka statestiken en aning
Annons
arbetsförmedlingen söker securitavakter.

nån arbetslös som vågar?
i ansökan står det: fyllda 20 år.
kan dom inte skriva direkt:
vi söker en kille med mycket testosteron, som nyligen tagit körkort, lägsta behörighet..
har han överlevt den 6 månaders provanställningen, får han ett fast jobb.
*asg*

se själva det tragiska:
http://platsbanken.ams.se/text/30/051109,100040,240916,10,0161555130.
shtml
Per: Jag tycker att det är en toppenidé att pengarna grillas istället för att en färganpull utlöses.
Visst finns risken att en krutladdning går av vid fel tillfälle, men det kan även en bläckpatron göra, så det är skitsamma. Det är bättre att pengarna totalförstörs, så att kriminell verksamhet ej kan nyttja dessa. Jag menar, pengar i sig är billiga i nytillverkning, rent materiellt sätt.

Vad gäller valet av slumpvald färdväg så är det totalt onödigt kan man tycka.
Många som rånar värdetransporter vet mer än vad dom egentligen borde.
Att transporten hade en extra stor laddning pengar, datum och klocklsag för leverans m.m. som egentligen är sekretessbelagt för allmänheten är oftast information som rånarna vet om.
Detta tyder på insiderjobb, och då anser jag att en slumpvald färdväg är totalt onödig. Även denna information kan ju ges via insiderinfo.
Med andra ord: Vad Securitas egentligen borde göra, det är ej att se över rutinerna över transporternas säkerhet m.m. Dom borde istället lägga ner pengar på att kolla över sina anställda..

m0zQit0z: Jag tycker att det är ganska så onödigt att informera om sådant som är ganska så självklart.
Att jobba som polis, väktare, krogvakt m.m. är ett riskfyllt jobb som man måste vara väl medveten om.
Väljer man att jobba som t.ex. väktare så får man helt enkelt räkna med att ens liv ibland kan sättas i fara.
Valet av arbete är ju knappast något tvång. Ingen tvingar ju någon att ge sig på ett arbete där risker finns.
Jag såg verken testosteronkrav eller det tragiska..

Jag såg att det finns jobb till nån arbetslös som säkert blir glad.

Jag antar att jag som vanligt inte har någon humor och inte förstår mig på skoj .. Oh well ..
Jag håller med Los Lovos. Alla lediga jobb är till dom arbetslösas fördel enbart. Istället för att klanka ner på dom, så borde man vara glad att dessa jobb ens finns. :)
allvarligt är det.. ):
det måste ju ändå vara skrämande att välja ett sådant yrke.
Per nä du behöver inte oroa dig de är varken sprängexperter eller vapen experter med i några ligor som rånar... det är bara något media har hittat på.. för en expert skulle inte förstöra det han var ute efter. :)
OK... jag har jobbat som väktare i snart tio år nu, ronderande och stationärt, med värde och som beväpnad konsulatväkare, Ordningsvakt i Stockholm Göteborg och Malmö.
Att säga att jag har för lite kunskap för att yttra mig om värderånet i Jönköping är väl då ändå en underdrift, särskilt som jag skulle lämna pengar där just denna morgon(som så många gånger innan) när rånet skedde. Alla Pengadepåer fungerar olika och har olika säkerhetsrutiner, sättet rånet utfördes på tyder på att enbart någon med information om hur lokalen ser ut inuti och hur den fungerar kan med säkerhet utföra ett rån som detta.

Det enda säkra borde vara speciella väskor/behållare som pengarna ligger i, som totalförstör sitt innehåll om man avviker ifrån den planerade vägen, eller ifall väktarna trycker på en knapp i bilen...

Sedan mitt förslag på att ta de patrullerande poliserna och ersätta med Väktare/Ordningsvakter med specialutbildning för att på så sätt kunna frigöra lite poliser som kan göra polisarbete, var syftet just att skydda almänheten..
Ett exempel..: i City jobbar två Poliser. de är stressade, de får samtal överalltifrån, helt plötsligt är det ett överfall norr om stan. de sätter sig i sin bil och på vägen dit får de in en misshandel söder om stan, samtidigt får de dessutom ett villainbrott två mil öster om stan. Det säger ju sig själv att två utav dessa tre stackare som behöver hjälp får vänta väldigt länge.
Tänk samma scenario, men nu med poliserna i sin bil, och city och närområden bevakas av ett bevakningsbolag med enorma resurser till förfogande för att avlasta poliserna? Vore inte detta en bättre idé? Jag tror det, fler skulle få jobb, Poliserna skulle slippa vara sönderstressade, och allmänheten säkrare!

regards
:Mokos:

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem