Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Securitas...

Securitas...

kan dom inte förutom sina tydligt loggoförsedda bilar sätta musik på bilarna också precis som Hemglass
så syns dom ännu bättre och är lättare att spåra för busarna.
Stackars människor som måste jobba under sån här press
En neutral bil med loggon "Nisses Frukt & Grönt" kanske är
bättre. Eller finns det även dom som rånar för bananer och äpplen?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Mokos:

Det är fortfarande en lika dålig idé, se mitt tidigare inlägg i frågan för anledningar.
mokos

tur att det finns modiga män.
om det är någon här på forumet som vet hur det är,
är ju en vakt som själv utsatt sig för fara. och vet hur det är för poliser i detta stressande arbete.
helt otroligt arbete.

däremot, inte så bra om allt totalförstördes, det skulle vara som att *kasta pengar i sjön*

mvh//:regards:
Los Lovos: jag kan inte förstå vad det skulle kunna vara för fel med att försöka bistå Polisen i deras arbete samt att skapa en trygg miljö för allmänheten att vistas i? Idag kan man ju lugnt konstatera att Polisen är underbemannad och utarbetad. Mitt förslag var därför att förstärka upp och skapa trygghet för allmänheten.
Att trampa runt i samma upptrampade fotspår och skandera att staten skall sköta allt och all makt åt folket luktar nästan lite kommunism? Idagens läge fungerar statens säkerhetslösningar för allmänheten inte vidare bra.
jag tänker på alla de vådtäkter på kvinnor som kanske med en sådan här metod skulle kunna undvikas, om väktare/vakter kanske fanns i större utsträckning som en förebyggande åtgärd? Har du ett bättre förslag välkomnar jag det också!
+tänka på alla nya arbetstillfällen det skulle skapa!

m0zQit0z: *funderar* totalförstördes?....

regards
:Mokos:
Annons
Mokos:

Klart jag har ett bättre förslag, mer pengar till polisen så att de kan sköta detta arbete. Svårare än så är det inte.

Du som gammal väktare får förlåta mig, men jag har jobbar i krogbranschen på olika sätt i så många år nu och stött på så många olika sjukhuvuden med väktarbricka. Jag har sett folk misshandla gäster utan anledning medan väktare nummer 2 filmar spektaklet med sin videomobil. Jag har sett vakter spöa skiten ur folk bara för att de har en dålig dag och tar ut det på första bästa.
Jag har sett (delvis samma killar) väktare i tuben vräka ner småkillar i plattformen och dunka deras huvud i golvet för att de har plankat.
Jag har sett väktare på krogen, i tuben och i varuhus uppträda otroligt hotfullt och kränkande och även våldsamt mot människor utan synbar anledning.
Jag har då och då (ganska sällan eftersom jag som sagt jobbar i en bransch där man åtnjuter viss respekt från väktares sida), även själv blivit utsatt för otroligt kränkande beteenden.

Så nej, jag vill helst se INGA väktare på gator och torg.
Visa mig en väktare utan minsta kriminellt förflutet och jag visar dig en snöboll i helvetet.

Och du, att envetet bita sig fast vid principen om att våldsmonopolet endast skall tillkomma staten har ingenting med kommunism att göra, men tron på rättssamhället.
Ok... Jag erkänner, jag har en fortkörningsbot! Jag skäms! Att inte lagligt kunna framföra ett fordon inom lagens råmärken! och jag skall kalla mig en lagens väktare!!! JAG ÄR EN SKAM FÖR KÅREN!!!

Sarkasm åsido, Jag snattade en tablettask när jag var 4 år, det är mitt kriminella förflutna, om du jämför mig med någon utav de Väktare/Vakter som du beskrev ovan så blir jag ledsen.
jag har ALDRIG brukat övervåld eller på annat sätt kränkt kvinnor eller män, eller barn heller för den delen, i min yrkesutövning. Jag förespråkar respekt och alla människors lika värde.. ALLA..! jag misstänker att du kommer ifrån Stockholms trakten när du beskriver tunnelbana m.m. Stockholm är ett ställe för sig, det kan jag skriva under på, och jag beklagar att du råkat ut för alla dessa rötägg som absolut inte borde ens få jobba som trafikvakter. Tyvärr så finns det ju en viss koncentration utav dumhuvuden inom min bransch sedan många som tränat styrketräning i 6 månader med ryss femmor måste ut och vädra hormonerna. Men dom största dumhuvudena måste ju ändå vara de som anställer dessa fåntrattar.!? Jag kan tala om att det finns en stor del väktare och även ordningsvakter som tar sitt arbete seriöst, och arbetar efter en sträng yrkesetik. Dumhuvudena och fåntrattarna sållar för det mesta bort sig själva. De väktare och ordningsvakter man i sådana fall skulle kunna använda i polisiära syften måste naturligtvis vara grundligt testade och godkända... ingen plats för rötägg!
Jag hoppas att dina kontakter med Väktare/ordningsvakter i fortsättningen blir bättre, jag kan bara tala efter egen erfarenhet. alla är inte rötägg!
Och mer pengar till Polisen? Hur skall det gå till? De skär och skär och skär, inte speciellt troligt att det blir mer pengar till polisväsendet... mer troligt med en snöboll i helvetet!!!

regards
:Mokos:
mokos

förlåt mig

ditt citat:
Det enda säkra borde vara speciella väskor/behållare som pengarna ligger i, som totalförstör sitt innehåll om man avviker ifrån den planerade vägen, eller ifall väktarna trycker på en knapp i bilen...

är det verkligen bra att totalförstöra innehållet?
förutom denna fråga, är debatten intressant!

mvh//:regarding:
mokos:

Jag erkänner att jag aldrig bott längre än några månader i stöten utanför Stockholmsområdet. Alltså har jag ingen aning om vilket rykte väktarna i t.ex. GBG har.
Här i Stockholm däremot kan du fråga vem som helst på gatan om han/hon känner förtroende för väktare och ordningsvakter ..
Du kommer inte få många ja svar.

Rösta borgerligt så kanske polisen får lite deg
m0zQit0z:
När man kör pengar som värdetransportör så har man ett kvitto på hur mycket pengar som ligger i väskorna, om pengarna förstörs, så är det bara att lämna in kvittot till Riksbanken som trycker nya sedlar. Trots allt så är sedlarna bara papper...

Los Lovos: Eftersom jag jobbat även inom Stockholm så kan jag dela din mening med att väktare/vakter i den kungliga huvudstaden är lite annorlunda än i övriga Sverige! Men jag vet också att de Väktare/Vakter som jobbar där jobbar under en helt annan press än i resten av landet, även om detta nu inte på något vis försvarar att man beter sig kränkande mot någon.

Jag skall se om jag kan lyckas förklara hur det kommer sig:
Förklaringen är Rädsla! I Sthlm är klimatet, kriminaliteten och attityderna mycket råare. De Väktare/Vakter jag känner därifrån delar samma uppfattning: I alla situtaioner måste man gå in med förväntningen att den man ingriper mot antingen är beväpnad eller är totalt Tokdrogad. Detta kanske gör att man agerar hårdare även när man inte behöver det. Naturligtvis slår detta fel mot de flesta, men det kan vara en liten förklaring, om än inget försvar för fenomenet... Jag har ett helt lass som skulle kunna ta fem stycken forum att fylla om incidenter i Sthlm med personer som varit helt tokiga/galna/drogade/fyllon m.m. och där det blivit riktigt otäckt..!

Med förhoppning att allt blir till det bättre

regards
:Mokos:

PS.. Jag kommer aldrig rösta borgerligt efter deras tokiga förslag om nedskärningar för Arbetslösa!
DS
Ett problem som väktarbolag har är att information läcker ut. Det kanske börjar oskyldigt men sen tar oförnuftet vid och saker sägs som inte borde sägas kommer ut. T.ex sådana som öppet pratar om rutiner och tillvägagångssätt efter några öl med "polarna" eller på ett forum på internet.

lb:Sant! Jag tror dock att samma fenomen florerar inom polisväsendet, kanske inte i samma omfattning men ändå!
Vi skriver ju på en tystnadsplikt...
Vad man kanske skulle kunna göra åt det är ökad straffskala och mer information, att arbetsgivarna "pushar" mer på att informationen inte får komma ut!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem