Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Securitas...

Securitas...

kan dom inte förutom sina tydligt loggoförsedda bilar sätta musik på bilarna också precis som Hemglass
så syns dom ännu bättre och är lättare att spåra för busarna.
Stackars människor som måste jobba under sån här press
En neutral bil med loggon "Nisses Frukt & Grönt" kanske är
bättre. Eller finns det även dom som rånar för bananer och äpplen?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4

M K S

allright! men då är ju ditt förslag suveränt!
bara o trycka upp nytt när väskorna förstörs.

näää, inte borgligt. dom vill typ skära ner för dom svaga.
vi måste ena oss och hjälpa varandra i vått och torrt.

tack för ditt svar!

mvh//:regarding guards:
m0zQit0z:
Inte borgerligt, och inte socialdemokratiskt heller för den delen.... önskar bara att det fanns ett annat alternativ..


regards
:Mokos:
Idag använder man förutom vapen förstås - hör och häpna cykel som fortskaffningsmedel när man rånar - innovativt?
Annons
Inte alls ovanligt, det fanns en cyklande rånare i stockholm för några år sen som gäckade polisen... Mycket smidigt transportmedel undan ev. köer och bilar... se bara på cykelbuden. Inte så bra skydd dock...
Återigen, tekniken för att ta bort värdetransportrånen finns, i Norge fungerar den utmärkt. Säkerhetsföretagen hänvisar till att det blir för dyrt att implementera i Sverige. Det är som vanligt en avvägning mellan vinst och förlust.

m0zQit0z:

Du kan inte mena att du verkligen tror att borgarna vill skära ner för de svaga? Är det borgarna eller S som har haft makten de senaste 50 åren? Och hur ser riket ut?

Du och alla andra vanesossar borde ta en ordentlig titt på Sverige och fundera om det här verkligen var vad ni ville ha när ni om och om igen röstade på S.


Mokos:

Att fortfarande tro att M/FP är partier för rika och att S/V är partier för folket och för de svaga är lite gammalmodigt, det har inte sett ut så på rätt många decennier. Vakna och lukta på kaffet.
Att man i Ullared först går och tar ut prngar med ett kort i en uttagsautomat - sen går 20 meter till kassan och betalar med dessa pemgar. När man kunde ha betalat direkt med kortet i kassan . . . .
Verkar inte det lite stenåldern ?
Iden att helt sluta tillverka 500 och 1000 kronorssedlar - den tycker jag är bra. Låt kontanter finnas kvar - men bara för små transaktioner - att köpa en ask röka t.ex.
Sen tycker jag att bankerna ska börja ta ut en avgift på 3 kronor för kontantuttag i automater - och slopa avgiften på 3 kronor om man betalar med kort. ( I dag får affärerna betala 3 kronor för varje kortbetalning ).
Detta skulle nog få dom flesta att betala med kort.
Detta skulle nog även få värdetransportrånarna att gråta blod.
Det skulle ju inte finnas nåt att råna.
Om det finns ett fel i denna min tankegång - var är felet ?
Jag tycker att det verkar logiskt och icke a'la stenålder.

svanen

ditt citat:
Sen tycker jag att bankerna ska börja ta ut en avgift på 3 kronor för kontantuttag i automater

nej.
bankerna tar redan från oss i olika former. väldigt många har höga lån från bankerna. 3 kronor då och då kan bli mycket för den lilla människan.

mvh
Eftersom det troligtvis rör sig om inside information om när dom hämtar pengar så är ju det enda raka att ha en bättre teknink,kosta va f*n det vill.

Man kan ju bara fundera på vad rånarna köper för pengarna och vilken kostnad det kan innebära i framtiden.

Sedan vill jag ha hårdare straff för dom som åker dit,det är alldeles för mjäligt i Svensk lagstiftning.

Handlar oftast med kort //
Lycka till att få bankerna att skippa korttranskationsavgiften. De tjänar MILJARDER på dessa.

Som jag sagt nu 2 ggr redan, Norge har redan löst problemet UTAN att ta bort stora sedlar, och utan att försöka bestraffa vanligt folk som föredrar kontanter.

Kontanter-4-ever, Cash is King.

Ner med storebrorssamhället där allt man gör ska registreras elektroniskt.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem