Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Trängselavgifter

Trängselavgifter

Införsel på prov av trängselskatt i Sth. kostar 3,8 miljarder kronor. Ett pris som Göran Perssons glatt betalar för att behålla regiringsmakten med stöd av miljöpartiet.
Genom att införa en skatt i stället för avgift, får hela landet vara med att att betala detta idiotiska projekt.
Varför inte satsa pengarna på en bättre infrastruktur i stället.?

Före senaste valet lovade dessutom socialdemokrater...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

björn

Nej det hade han inte, för han hade inget körkört.
Los Lovos: Det är väl inte i alla tillfällen helt lätt att skaffa bevis får att ens bil har varit vid en eventuell vägtull?

När det gäller vägtullar så är det lite annorlunda regler.
Det är inte upp till myndigheterna att bevisa vart en person har befunnit sig. Det är istället upp till privatpersonen att bevisa att man INTE har befunnit sig vid vägtullen.

Det behöver inte ens handla om stulna skyltar. Det kan handla om plagierade skyltar.

Detta kommer att missbrukas enormt mycket. Jag hoppas att detta lilla leksaksprojekt som myndigheterna roar sig med läggs ner så fort som möjligt.
klÄmkäck

F.kafka:

josef K skulle antagligen försökt lista ut varför, sedan irrat iväg, till ett ställe han hänvisats till av dom som begärt hans trängselskatt.
josef, skulle undrat varför han måste betala för ett fordon han inte har.
slutligen skulle Josef inse, han har förvandlats till en metallburk med hjul!

hoppas du förstod ironin?
Annons
m0zQit0z

NEJ!!!

Josef K är ingen metall burk! Varför säger du såna saker? Tänk om jag sa så om din mamma?
Hejsan!

Tänk vad allt som rör bilar är heligt..

Gud blir nog avundsjuk!

Det verkar som att bilar är för svensken vad skjutvapen är för amerikanen. En symbol för frihet och en satans rättighet.
Fajjer:

Om du på allvar tror att folk kommer plagiera och sno varandras skyltar för att spara några hundralappar men riskera fängelse så får du tro det, jag tycker att det låter fullständigt osannolikt.

Trängselskatten äger, bort med bilarna från vår kungliga hufudstad!
Gamla Stan borde vara HELT bilfri, alla stora gator borde vara gågator!
klÄmkäck

antar att du förstod skämtet??
eller..... *rullar iväg med burken med KAFKA vid ratten*
los lovos

jag håller med!
bort med bilarna i vår vackra stad!

bubben
m0zQit0z

Varför skämtar du om Kafka så? Tänk om jag sa att du var en burk?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem