Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Trängselavgifter

Trängselavgifter

Införsel på prov av trängselskatt i Sth. kostar 3,8 miljarder kronor. Ett pris som Göran Perssons glatt betalar för att behålla regiringsmakten med stöd av miljöpartiet.
Genom att införa en skatt i stället för avgift, får hela landet vara med att att betala detta idiotiska projekt.
Varför inte satsa pengarna på en bättre infrastruktur i stället.?

Före senaste valet lovade dessutom socialdemokrater...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5

Är det ingen som reagerar över att pengarna som trillar in från biltullarna faktiskt inte kommer gå 100% till de i 08-området?

Det betyder att alla 08:or får en extra straffskatt som resten av sveriges befolkning slipper. nä rätt ska vara rätt alla med bil i sverige ska betala varje dag för att de sätter sig i bilen. Så kan varje bil utrustas med en lite dosa som håller kolla på varje förare och åker de inte till närmsta pressbyrån, eller vad mer för ställen det är, och betalar innom 5 dagar så får de en prick hos kronofogden och extra påslag.

Birger märker att du är en gammal gubbe. Kollektivtrafiken i sthlm funkade kanske för 27 år sedan men inte idag. Därför är det inte så konstigt att folk åker bil för det går fan så mycket snabbare även om du måste sitta i köer.
Vill man undvika att få sina skyltar stulna så kan man ta bort skruvarna och montera skyltarna med kardborre eller på något annat sätt som gör dom lätta att ta bort och lägga i handskfacket eller under sätet.

En bil som står parkerad behöver nämligen inte bära registreringsskyltar enligt lag.

Mycket effektivt även på lapplisor, då det blir svårt att fastställa bilens ägare utan skyltar.
Bilen får heller ej fraktas bort, då detta skulle klassas som egenmäktigt förfarande då bilägaren inte begått något brott eller parkerat på ett olämpligt sätt som kan utgöra en fara för andra trafikanter.. ;)
Fajjer:

Det där tror jag inte på, för det första skall alla fordon "i trafik" vara försedda med registreringsskyltar och om jag inte missminner mig så har HD fastslagit att en parkerad bil befinner sig "i trafik" såvida man inte kan anse den tagen ur stadigvarande bruk.

Vidare hänvisar jag till SFS nr: 1982:198 (Förordning om flyttning av fordon i vissa fall) som stadgar att ett fordon får flyttas om "fordonet skall vara registrerat men saknar registreringsskylt eller annars inte kan identifieras på platsen,".

Jag ställer mig även skeptisk till att ett myndighetsbeslut, om än oriktigt, skulle klassas som "egenmäktigt förfarande". Det bör nog helt enkelt JO-anmälas eller överklagas till högre instans snarare än polisanmälas.
Annons
Det bästa vore att förbjuda alla 08:or att köra bil (grundat på när jag åker till och från Åre på loven) livsfarligare dårar har jag aldrig sett maken till, de verkar inte bry sig om vare sig sina egna eller andras liv. Fördelen med mitt förslag är också att ni slipper biltullar.
Sluta tramsa om biltullarna, här har ni lösningen!

http://img477.imageshack.us/img477/4083/fjantbilar9mk.jpg
Norge har tullvägar dem har haft 80 talet.
Jag bry mig inte även jag bor sthlm jag betala mer för miljö
Gösta att inte du bryr dig om trängselskatten är ju så att inte du har eller får fram föra något motordrivet fordon som drabbas av denna skatt ! så sluta nu att debattera inågot som du inte förstår.
Dan:
sure vi säger så.. du vet inte vem jag är.. tyst då gubbe

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem