Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ang Forumsnacket

Ang Forumsnacket

Tycker det är ganska kul att diskutera, men här i forumet är det påhopp nästan hela tiden på vad folk än skriver och ingen saklig kritik. Någon skriver att de arbetslösa som inte vill jobba är svin och i nästa stund skriver densamma att man inte ska sparka på de som ligger... Någon annan ville ha tips på var man får tag i läkemedel och får spydigheter till svar... Trist när det är så, men men...
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Håller med

EZ
*Spoken like a true prodigy*

// M
Jag fösökte få fart på en liknande tråd (som Göcke tog bort), eller den handlade i alla fall om hur ett bra forum ska vara och vilken nivå det ska få vara i diskussioner. Personligen tycker jag inte att det gör något om det blir upprörda känslor, tycker att en bra debatt ska få väcka känslor och nya tankar och att den ska få engagera. Om nu folk uttrycker starka åsikter som Sussies exempel om att "arbetslösa är svin" och sedan säger emot sig själv så låt dem då göra bort sig, den som tänker medans han läser lär ju se detta ändå. Förhoppningsvis kan även folk se igenom de ibland urbota dumma tips man kan få i datorrelaterat.
Annons
sussie

spydigt folk finns det gott om, alltid någon besserwisser som vill
- tala om HUR det SKA vara.
inget att bry sig om.
oftast saknar dessa människor kontroll i sina egna liv och vill på detta sätt ((genom att klaga, påhopp)) försöka kontrollera andra.
kan bero på dåligt självförtroende, bitterhet.
vet tyvärr en del som känner sig mindervärdiga och gillar att *jäklas* med andra, som på ett forum. vilket är fegt.
bevisar bara att personen/personerna inte klarar av verkliga relationer.
alla har vi fel och brister, bara mänskligt att fela,
däremot fel att kasta sand bara för det.

mvh//snömössa
Det speglar väl bara hur det är i verkligheten när man diskuterar.
Visst är det dåligt att hoppa på varandra, men man diskuterar ju för att man är engagerad och ibland svallar väl känslorna och då kommer grodor.
Men skämmas får ju den som beter sig illa. Så är det.
Har du inte hört politikerdiskussioner? *S
Nä, jag rättfärdigar inte låg nivå. Men ibland kanske man får ha överseende för ett förlupet ord. *L
Men det finns ju regler för debatten och så har vi ju våra moderatorer som kan ta oss i öronen. *S
m0zQit0z:

Jag vill inte vara dryg eller spydig men ibland ser man inte skogen för alla träd, och enligt min mening var ditt senaste inlägg i just denna tråd av precis en sådan karraktär som du säger dig vilja slippa. Du talar ju om i ditt inlägg att:

"oftast saknar dessa människor kontroll i sina egna liv och vill på detta sätt ((genom att klaga, påhopp)) försöka kontrollera andra.
kan bero på dåligt självförtroende, bitterhet."

Det är ju faktiskt sånt som någon kan ta åt sig av och raskt är en vild påhoppsdiskussion startad.

Ta inte detta på fel sätt nu, jag är inte alls intresserad av bråk på forumet, men väl medveten om att jag ibland dras in i ett inläggskrig på pinsamt låg nivå. Som sagt, ibland ser man inte skogen för alla träd.
Los Lovos - instämmer
Huvudet på spiken eller vad det nu heter Los Lovos.
los lovos

VAAAAAR i mitt inlägg stod ditt namn??
stod helt klart och TYDLIGT:
((Personen/personerna))
undrar mer varför just DU svarade??

inlägget var ju bara en teori på varför folk begår personangrepp i ett forum..
...så var det tillbaka till ruta ett igen *fniss*

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem