Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ang Forumsnacket

Ang Forumsnacket

Tycker det är ganska kul att diskutera, men här i forumet är det påhopp nästan hela tiden på vad folk än skriver och ingen saklig kritik. Någon skriver att de arbetslösa som inte vill jobba är svin och i nästa stund skriver densamma att man inte ska sparka på de som ligger... Någon annan ville ha tips på var man får tag i läkemedel och får spydigheter till svar... Trist när det är så, men men...
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

*suck* vad handlar inlägget om här...att man inte inleder en personlig vendetta med någon som har annan åsikt-är det vad som menas med diskussion så kan det ju lika gärna kvitta.
Ska man efter att argumenten tagit slut börja slåss eller vara ense om att man är oense? Är dettta vad våra barn ska lära sig om argumentationer? Respektera olika åsikter...
Göcke:

Dåligt Göcke, det framgår med all önskvärd tydlighet att det jag syftar på att är att smaken är som baken - delad.
Självklart skall det skrivas så att alla KAN läsa inläggen utan att t.ex. känna sig baktalade eller liknande, men det är en helt annan sak att alla skall vara engagerade i det som skrivs.
Det förefaller ganska omöjligt att varje tråd och varje inlägg i dessa skall fånga varje IS:ares intresse. Vi har alla olika intressen och vissa trådar fastnad vi för och följer nyfiket dess utvecklig, vissa andra bryr vi oss inte om utan struntar i.

Så vitt jag kan förstå har signaturen "nane" någonting emot meningsutbudet mellan vissa parter i tråden "borde vi inte sätta åt dessa", och anser att dessa parter borde konversera per E-post så att hon/han slipper läsa. Emellertid är det många på IS, förutom nane, som finner tråden och de olika meningsutbytena intressanta, därför förstår jag inte varför de olika debattörerna skall behöva rätta sig efter nanes diskussionssmak.

Min kommentar om att nane inte behöver läsa tråden ifråga syftar inte till någonting annat än att uppmana nane att ignorera trådar vars ämnen inte appellerar. Alla kan inte brinna för alla ämnen, men jag ser ingenting i tråden ifråga som kan anses vara stötande eller eljest förargelseväckande.
Los:tråden handlar om varför arbetslösa inte söker jobb. Hur kan nedanståeden inlägg då vara "intressant"?
Vad har det med saken att göra?


"ohh ja kat,jag är överlycklig,Iza har redan gett mej sån lycka och det kommer bara bli bättre när vi förenas,dessutom tror jag hon har allt som den svenska kvinnan saknar,ödmjukhet,trohet,och ärlighet. dessutom så älskar hon män som vet hur man överlever i naturen utan livets bekvämligheter. "
Annons
Håller med fullständigt . Och det jag undrar är : Hur många trådar ska Kat hinna förstöra innan någon sätter stopp för det !??

Hade en vänlig pappa / mamma dristat sig till att hindra henne från sina destruktiva utageranden tidigare i livet - hade vi säkerligen sluppit hennes unkna utageranden härinne.

hälsningar monkan
Monkan:
Ta du och starta Ditt "pinsamma dilemma" i en ny tråd. Eftersom Du inte tycker att Du fått tillräckliga svar. Finns inget som hindrar Dig.

Sen kan Du fråga Göcke/Daniel vad som var orksaken till varför de stängde Din tråd. Vad jag minns var en de inlägg från nytillkomna som spydde galla.

Jag tycker att Du skall försöka läsa vad folk har givit Dig för råd, istället för att fälla ut taggarna. Man kan ju inte annat än att le åt Ditt känsloutbrott. Hade förstått det om Du var tonåring men Du är ju vuxen kvinna.

Var det medlidande eller råd Du ville ha? Om Du sansar Dig och läser mina inlägg en gång till så skall Du se att jag faktiskt ger Dig råd för att hjälpa Dig inte stjälpa Dig.

Jag förstår att det är tufft för Dig, men bara Du själv kan göra nåt åt det. Och det vet jag att Du vet.

Om Du inte håller med om ovanstående så vill jag gärna att du beskriver vad det är exakt som Du vill få ut av tråden.

För alla försökte nog hjälpa Dig så gott de kunde.

OBS! Jag är inte elak, utan jag menar allvar.
Kat: min uppfattning om dig är att du är riktigt, riktigt knepig. Jag vet inte vad du fått idén från att skriva Du med stor bokstav eller diskursen om Vi och vad Vi hjälpt Dig med osv.

Vad mig anbelangar är jag fullständigt övertygad om att det vore bättre om normala, vänliga personer höll sig till detta forum än människor som inte kan skilja på en plasmaskärm och en riktig människa. Jag tycker det är obehagligt när folk talar om för mig hur synd jag tycker om mig själv (när det inte är så) Jag tycker det är obehagligt att bli tilltalad på det sätt som du använder i dina halvtokiga inlägg. osv osv.

Kat utger sig för att veta vem andra är utan att ens ha träffat dem ( och Nej det räcker inte att för att göra elakartade missgynnsamma "bedömningar" av andra via internet - vilket f.ö. är en Psykiaters uppdrag, men knappast Kats).
De "råd" man får av en vrickad person är sällan användbara f.ö.

Jag tycker på det hela taget den typen av skribenter som engagerar sig på det sätt Kat gör, borde tas bort och hamna i papperskorgen direkt när de visar sitt fula tryne härinne.

Frågan är varför inte Göcke eller Daniel avlägsnat Kat från forumet??
Blundar de för knepiga tokfior eller vill de ha dom kvar?

/monkan
monkan,håller med dej till 100%
tack.. :krammar:
Visst blundar dom för knepiga tokfior, du är ju också kvar.
tja.. inte ger jag mej på avancerad psykiatri i mina inlägg i alla fall. Har du läst de råd jag fått av vissa personer i tråden jag startade kanske du hajar vilken nivå tokeriet ligger på där (..)
- rätt illa faktiskt.

Människor som inte kan urskilja sig själva från verkligheten - eller en diskussion på nätet från en annan människa borde göra av sin överskottsenergi nån annanstans. Basta

/monkan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem