Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ang Forumsnacket

Ang Forumsnacket

Tycker det är ganska kul att diskutera, men här i forumet är det påhopp nästan hela tiden på vad folk än skriver och ingen saklig kritik. Någon skriver att de arbetslösa som inte vill jobba är svin och i nästa stund skriver densamma att man inte ska sparka på de som ligger... Någon annan ville ha tips på var man får tag i läkemedel och får spydigheter till svar... Trist när det är så, men men...
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

Det här är riktigt roligt. *S
(Har nästan glömt att det finns kvinnor som du.)

1. Versalt d i Du är av artighet.
(Man skriver inte vi med versalt v).
Men ok, härmed skriver jag du med gement d om det underlättar för dig.

2. Det är du som väljer att ta upp dina kärleksbekymmer med en plasmaskärm istället för att gå till en terapeut.

3. Vad väntar du dig får råd inne på ett sånt här forum?:
a) om du anser att man inte kan uttala sig om ditt problem utan att ha träffat inblandade individer.
b) när du tycker att det är skitjobbigt att folk skriver sina åsikter som du bett om.
Det var ju inte bara mina åsikter som du retade dig på...

4. Det verkar som du inte var ute efter folks råd utan att du egentligen vill ha en "never ending story" med ditt "pinsamma dilemma" (bra namn förresten).
Du tar ju inte till dig nåt av vad folk skrev till dig. Ju tydligare man försökte vara desto mer förbannad blev du.

5. Detta är ett allmänt forum, ändå vill du lägga munkavle på yttrandefriheten. Du ÄR verkligen rolig du.

Det verkar ju som om du har svårt för relationer med människor i allmänhet och män i synnerhet.

Är man känslomässigt instabil så händer det att folk drar öronen åt sig.

Ha det bra.

Kat:
som vanligt har du vare sig läst eller förstått vad jag skrivit till dig. Det är nu åtminstone ett dygn jag bad dig avstå från fler s.k. "råd" med tanke på hur tokiga saker du skriver.

Jag skrev i den här tråden för du är ett så rasande bra exempel på skribenter av den karaktär som kastar sig in i debatten 2. gör sig en bestämd uppfattning om något de inte har en aning om 3. uttalar sig - aggressivt och negativt och gärna nedlåtande i temrer som : Nu tycker Vi att Du (osv, se dina inlägg te.x)

I det här sammanhanget kan det knappast kallas artigt att skriva Du med stor bokstav;
- Mot bakrund av dina obehagliga kommentarer kring vad andra är för personer ( wow. du måste vara en riktig amatör-psykiater?) känns det riktigt läskigt med dina tomma "artighetsfraser".

Lär dig inse dina begränsningar : i synnerhet som s.k. "rådgivare" (men framförallt när det gäller ditt omdöme ; din uppfattning om dig själv resp. om andra).


Vad du tycker saker och ting verkar som är för mig lika intressant som vad grisen i ladan tycker om vädret: dvs det är väldigt svårt att ta det på allvar med tanke på dina egendomliga tankebanor för övrigt - exemplifierade i dina inlägg.

Du är riktigt ute och cyklar.

Jag skulle vilja föreslå dig en sak:
Lär dig inse dina begränsingar Kat:

1. i synnerhet som s.k. "rådgivare". När folk säger Nej vi vill inte ha dina råd - menar de oftast Nej vi vill inte ha dina "råd"............

2.när det gäller ditt omdöme om Dig själv ( skönt att du uppfattar dig som förträfflig och inte tycks ha några brister, även om andra kanske anar dem?)....................................................

3. i omdöme om Andra.INGEN (förutom Saida kanske?) annan människa har jag mött som varit så tvärsäker på vem någon annan är efter att ha läst ett par inlägg på IS.-
Antingen har du en ruskig precision och telepatiförmåga, eller också är du inte riktigt klok......................................................

/monkan
*S
Vad mycket uppdämd vrede du går och bär på.
Ha det bra och lycka till med dina pinsamma dilemman.
Annons
för övrigt har jag tackat alla de vanliga, vänliga människor som hade tid och engagemang nog att intressera sig för en rätt banal fråga. Så snacka inte skit Kat. Klart jag uppskattar dem.

Däremot har jag svårt för debila, vrickade fruntimmer som ska ge sig in i diskussionen som politiska vildar.
De andra är de inget fel på, vad jag kan se ?
Vad mycket du vet om mig Kat Utan att ha en aning om vem jag är. Du är dig lik. Är det inte sånt man brukar kalla projektioner inom psykologin?
Analyserar du dig själv lika noggrant, lilla vän ?

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem