Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ang Forumsnacket

Ang Forumsnacket

Tycker det är ganska kul att diskutera, men här i forumet är det påhopp nästan hela tiden på vad folk än skriver och ingen saklig kritik. Någon skriver att de arbetslösa som inte vill jobba är svin och i nästa stund skriver densamma att man inte ska sparka på de som ligger... Någon annan ville ha tips på var man får tag i läkemedel och får spydigheter till svar... Trist när det är så, men men...
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag tror mycket av trasslet som blir i det här forumet mest sker p.g.a missförstånd, folk läser slarvigt eller kanske har svårt med läsförståelse och missförstår. Andra kanske har svårt att uttrycka sig i skrift, kanske p.g.a av ordblindhet eller för att svenska är ett andra språk. Vi ser det så tydligt i det som nyss hände här mellan m0zQit0z och Los Lovos.
Sen är det folk som går med i debatterna men inte egentligen vill debattera, har jag märkt. för de bli förbannade när man svarar på deras utläggningar.
Har sett att de bara vill prata med liktänkande eller köra monologer.
Intressant fenomen.
Oftas blir det missförstånd i skrift då man inte har med kroppspråket och ögonen. Med glimten i ögat kan mycket sägas och förstås på rätt sätt.
Speciellt svårt blir det när ett gäng människor inte känner varann irl sitter och försöker samtala om olika ämnen.
Vi vet inte mycket om våra bakgrunder osv, ialla fall inte jag.

Sen så kan vissa ta åt sig på olika sätt, vissa säger ja ja och gör inte så stor grej av påhopp mm. Medans andra exploderar av full kraft.
Det svåra är att visa respekt för folk åsikter och acceptera att vi alla har olika syn på olika ämnen som tas upp.
Om jag tycker en sak och en annan inte tycker så, så kommer man inte så långt igenom att hacka, påpeka hur dum han/hon är som tycker så osv. Sen att hoppa på personer sätt att skriva och uttala sig är inte i mina ögon ett shysst sätt , då går man förbi själva ämnet , kanske för att man inte kan svara, och slår låga slag. Alla har inte 5a el. mvg i svenska språket, inte ens svenskar.
Det finns personer som sitter på höga häster och anser sig bättre än andra. Många ggr för att de är rädda för att tappa ansiktet och genom att trycka ner andra känner de sig större.
Det är alltid svårt att skriva i öppna forum för det är så många olika personer som läser så alltid kan det såra eller stöta någon. Är det inte ens mening att såra el. stöta någon så ligger bekymmret hos den som läser, INTE hos den som skriver.
Vi är alla enkla människor som borde samsas för en bättre värld, inte bråka och tjafsa om små saker som inte är världsavgörande.
Krama varandra på internet och glöm inte att säga till de ni älskar , att ni älskar dem :)
imorgon kan det vara försent
Annons
m0zQit0z:

Lugna ner dig. Jag skrev aldrig att jag tog åt mig personligen, och det gjorde jag inte heller.
Just jag svarade för att jag reagerade över tonen i ditt inlägg, allra helst som du tydligen ville framföra att du tycker det är fel av folk att angripa andra här.
Jag förstår att inlägget var en teori på hur det kommer sig att personangrepp förekommer, men jag tycker att det blev lite fel eftersom du använde ett så hårt språk om dessa personer.
Man kan ju diskutera - debattera eller ventilera.
Det är en väldig skillnad på dessa tre saker.
Om jag sitter och tar en grogg i ett sällskap - då vill jag helst ventilera.
Men ofta ska då någon i sällskapet börja diskutera - oftast den som har tagit flest groggar.
Sen är det inte kul längre.
En del kanske tycker att de ventilerar men andra som lyssnar/läser kanske tycker att de diskuterar. Oberoende groggar så är man sig själv närmast.
*skratt*
visste inte att folk kunde *höra* tonen i mina inlägg, just därför
sjunger jag fram mitt nästa inlägg:

refräng:
angående forumsnacket
whatever

alla är vi syndare, trala la la
ingen gör helt rätt eller fel, dobidoo
personangrepp hit
personangrepp dit
hoppelihopp

ref:
angående forumsnacket
ta en tröja med texten
ORD på.

en monolog
en dialog
du har fel
jag har rätt
spela roll
om hundra år.

ref:
angående formusnacket
whatever!
jag gillar det ändå
Sen kanske vissa bara driver med alla, och med sig själv för den delen också. För det är nog inte de andra som ser dumma ut utan den som uttalar sig löjligt och försöker göra sig rolig på andras bekostnad.
Det finns många som beter sig barnsligt ;)
kanske jag gör det i någons ögon, iså fall får han/hon tycka att jag är barnslig men jag skriver inte löjliga svar ialla fall.
Jag tycker allt det finns en del som anser sig vara bättre människor och det visar rätt bra genom hur de svarar på inlägg mm. Men det är ju vad jag tycker

Ni el. du som nu blir helt galen av det jag skriver och sitter och skakar av frustration om hur jag en sån idiot kan sitta och skriva sånt jag skriver säger jag bara
Är det bara för att det finns människor som inte tycker som ni, vilket ni inte kan acceptera eller är det något annat som stör er?
Ett lysande exempel på detta är ju de sista inläggen i "borde vi inte sätta åt dessa"....varför byter ni inte mailadresser med varandra istället? Då kan ni ju kriga på utan att vi andra behöver läsa det...
nane:

Ingen tvingar någon att läsa inlägg.

RED
dåligt Los Lovos
ni skall skriva så att alla kan vara här påforumet
göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem