Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Piratparti

Piratparti

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11447547.asp

Ja, dom kommer då att få min röst iallafall...

//P
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Oj då! Det var visst nån som blev lite sur! Det var inte meningen. Jag ska genast sluta att kalla er yngre, kul med lite aktion. Smaken är som baken delad, säger gumman Eva 62 år! Jag kanske inte hör hemma här med min ålder.
Nog om detta, kör på ni "medelålders" med det ni tycker om.
Jag har röstat blankt i dom sista tre valen men äntligen får jag ett parti att rösta på om dom får ihop ett parti.

Min röst får dom för att jag inte har något förtroende för dom andra partierna.För nog är det väl så att före ett val är inget parti direkt dåligt utan alla lovar guld och gröna skogar eller.....

Jag hoppas dom kommer in i riksdan och blir ett parti som rör om i grytan lite,men bara som en vågmästar roll som dom oxå siktar på själva.

Ska dom få bort fildelningen så måste film och musik och program makarna sänka priserna rejält först.

När jag var i ungdomens dar var det vanligt att vi lånade LP skivor av varandra och spelade in på kassett band,var det olagligt redan då ? det var väl 70-talets fildelning av musik och vem har inte dubbat en VHS film
Nog vet jag att det finns fler enfrågepartier. Politiskt pajaseri brukar vi kalla det hemma hos mig. Klart ni får proteströsta på vad ni vill, men sitt inte på forumet och beklaga er över att ingen gör något åt brister i vård, skola, invandringspolitik och allt vad det brukar klagas på på forumet när ni valt att lägga er röst på Pirat Partiet. Då har ni ju själva valt bort dessa frågor som mindre viktiga än fildelning.
Annons
rösta på Sverigedemokraterna som ochså vill ha slut på statens överförmynderi och storebrorsmentalitet.SD står för frihet under ansvar.så lägg er röst på det största partiet utanför riksdagen,trots att media senaste tiden försöker att tysta och dölja detta.men i september kommer verkligheten visa sanniningen.
Eva--ingen fara
Jag blir sällan sur..
Tycker bara inte om att man tror så mycket utan att ta reda på fakta. Det var inte ditt inlägg utan summan av olika inlägg på olika forum som jag reagerade på..Ursäkta om Du fick ta snytingen. Du är naturligtvis inte för gammal för att va här..62 är väl ingenting att snacka om...Jag brukade ta hem filmer till Farsan när han levde...han blev 87.
"Det viktiga är inte hur gammal Du är, utan hur du är gammal "
Kram på er alla..
wicked
för mig personligen handlar det om att fildelningen kriminaliserats, läste här bland inläggen att dom i princip kriminaliserat 1 miljon fildelare!
detta gör mig upprörd, eftersom det finns mycket allvarligare brott att bekymmra sig över.

los lovos
superbra inlägg!

zitech
håller med, ålder har inget med fildelning att göra.

ja, nog har jag velat mellan rött och blått, sen blev det F i, till miljöpartiet... sneglade sedan mot sjukvårdspartiet.. folkpartiet for förbi mina valtankar till kristdemokraterna till ett stort töcken av velande, där Jesus lidande på korset stirrade dömmande på mig som ett lamm påväg till slakten.
men nu har jag bestämt mig.
*PIRATPARTIET here I come!*
Jag förstår att enfrågepartier kan utöva en lockelse på personer som tycker politik är svårt att förstå, då det plötsligt blir lätt. En enda fråga som får symbolisera allt som är fel i samhället, så smidigt, och så lätt förståeligt t.o.m för den klent begåvade!

Glöm fördelningspolitik, statsskulden, utamandet av välfärden. Strunta i hur utrikespolitiken ska se ut, och skola, och försvaret. För Guds skull människor, ska ni protestera, protestera på riktigt! Inte genom att rösta på ett nytt "Kalle Anka parti".
Wicked helt rätt vi avskaffar demokratin och inför diktatur så blir allting mycket bättre.

Folk i sverige har rätt att rösta på vad de vill då ska de även få göra det, även om du tycker att folk är(som du utrycker det) dumma i huvudet (du linda in det i fina ord som en riktig politiker) som gör det. Om folk vill lägga sin röst på detta parti ska de få göra det utan att du klankar ned på dem.
Wicked om man röstar på ett "Kalle Anka parti" så är väl det en protest i sig själv, för att man inte tycker något annat parti håller vad dom lovar.Se bara på EU varför ska vi snälla svenskar betala mest per invånare till EU.

Det är väl klart att alla vill ha bättre skola.åldringsvård lägre skatter mm men det finns även små frågor som är mindre viktiga tex överförmyndarskap.

Jag tror att om regeringen bestämde att vi bara fick skita en gång i veckan så skulle vi muttra lite till varmans och sen acceptera det för mjäkigare folk änn svenskar får man leta länge efter.

Det är därför vi kanske röstar på ett "Kalle Anka parti"
Tack för din fantastiska tolkning av mitt inlägg Rob.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem