Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Piratparti

Piratparti

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11447547.asp

Ja, dom kommer då att få min röst iallafall...

//P
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4

Visst Anders, jag förstår till fullo missnöjet. Vad jag vänder mig emot är att man väljer att protestera mot den sittande regeringen via ett parti som bara tar upp en enda fråga, en fråga som inte ens påverkar systemet i stort. Det finns fler alternativ till proteströstande, alternativa partier som faktiskt har ideologier och partiprogram.
Jag vet Wicked att piratpartiet inte skulle klara av att sitta med majoritet i regeringen lika lite som miljöpartiet skulle klara det och tur är väl det.Fick MP som dom ville hade vi nog ett bensinpris på 20 kr/l minst.

Men som vågmästare skulle PP liva upp lite i riksdagen samt att vi skulle visa att vi inte är nöjda med dagens politiker.

Tro nu inte att jag är någon fena på politik för jag var så dum så att jag röstade ja till EU,det skulle jag absolut inte göra om idag när man nu har facit i hand.

Min röst kommer dom att få i alla fall.
Det enda man visar missnöje med på detta vis är ju fildelnings och upphovsrättslagarna och till viss del det svaga integretets tänkandet i samhället. Det andra missnöjet får makthavarna gissa sig till, eftersom Pirat Partiet inte protesterar mot något annat.
Annons
Hmm jag tror att det blir lite svårt att välja om man tänker efter
ska man rösta på SverigeDemokraterna eller PiratPartiet.andra partier kan slänga sig i väggen eller vad tycker du Gösta.
Wicked:

Du som verkar så insatt kan ju berätta för oss vilket parti som är bättre än PiratPartiet att lägga rösten på? Samt varför.
Los Lovos:

År 2006 blir ett superbra år..Här är en röst till på Piratpartiet!
Heja Wicked!
Ska jag behöva avslöja min egen politiska ståndpunkt för att kunna argumentera mot enfrågepartiers värde på den politiska scenen Los Lovos? Jag tycker inte det. Mitt syfte är inte att få folk att rösta som mig, mitt syfte är att få folk att rösta med mening, på samma sätt som jag skulle försöka motivera soffliggare och blankröstare att visa sitt missnöje på ett mer konstruktivt sätt.

En meningsfull röst tycker jag hamnar på ett politiskt parti med en ideologi och ett partiprogram. Ett parti som faktiskt vill något med hela vårt samhälle och Sveriges roll internationellt. Om sedan partiet finns i riksdagen idag eller kämpar för att komma in, det gör det samma för mig, varje sådan röst är lika värdefull. Att däremot slänga bort sin röst på ett enfrågeparti utan ideologi och intresse av de viktiga frågorna i vårt samhälle idag tycker jag är synd.
Wicked:

Om du ser det på det viset så var ju det tråkigt. Det visar dock endast att din förmåga att sätta dig in i andra människors sätt att tänka är begränsad.

Personligen kan jag inte rösta på något av riksdagspartierna eftersom de i vissa sakfrågor tänker agera på sätt som är fullständigt oacceptabla för mig, även om det finns andra saker i deras agenda som jag gillar. Så vare sig jag håller med ett parti till 60 eller till 90 % så räcker inte det nödvändigtvis. Jag är inte ute efter att hitta ett parti som jag håller med till 100 % men jag kräver att de som skall representera mig inte har fascistiska tendenser på dagordningen.
Vi har alla en begränsad förmåga att sätta oss in i andra människors tankeliv Los Lovos. Jag förstår inte vad du vill ha sagt med din kommentar. Du kanske anser min förmåga vara extra snävt begränsad då jag inte ser värdet av enfrågepartiers varande? Om du vill kämpa mot fascistiska tendenser finns det nog partier som har en mer djupodlad ideologi mot fascism och en mer gedigen agenda för hur detta ska gå till än vad Pirat Partiet har.


Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem