Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mohammed bilderna

Mohammed bilderna

Känsligt ämne, jag vet, men jag tänkte att eftersom jag inte förstår, så måste jag ju be någon förklara för mig så att jag förstår? Det verkar ju rimligt...

Varför är muslimerna så arga för vad jag uppfattar som ganska så blida bilder på deras profet Mohammed ?

Varför är dom så arga nu? Dessa bilder publicerades ju förra året ?

Varför får man inte avbilda Mohammed ?

Säger koranen det ?

I så fall så kan man ju börja ifrågasätta intelligensen hos dom som lever efter denna profets ord. Likaväl Kristna som tar varje ord i Beibeln på fullaste allvar.

Koranen, Bibeln, m.fl verk är ju faktiskt inte annat än nedskrivna ord på pergament och / eller papper. Varför är dessa ord så viktiga ?

Bibeln och Koranen är till den grad motbevisade av Vetenskapen att det idag inte längre går att ta det skrivna ordet för givet, därav den nya hållningen i Sverige till religon, där det är en mycket mera övergripande tro som gäller, snarare än det skrivna ordet....

Om muslimernas ilska härstammar från koranens budskap om vad som tillåts och inte tillåts göra, så kan jag inte annat säga än att det är beklagligt vilka idioter det finns i en annars ganska så upplyst tillvaro!

XeniX
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Har det egentligen kommit något gott ur någon religion ?
Förr var det korstågen, häxprocesser...krig har utkämpats i religionens namn och idag är det terrordåd, förtryck.
Nu retar sig muslimerna på några bilder....samma muslimer som gladeligen skär halsen av västerlänningar, tuttar fyr på sina fruar om dom inte är nöjda (åtminstone i Pakistan) och bränner västnationers flaggor på löpande band.
Man kan bara ta sig för pannan och skaka på huvudet.
Man får såvitt jag har förstått inte avbilda någon människa alls enligt koranen. Anledningen härtill är att det vore hädiskt att försöka efterapa Guds verk. Naturligtvis är det därför extra allvarligt att avbilda profeten.

Min reflektion i ärendet är att de muslimer som blir upprörda över att icke-troende hädar deras tro måste ha synnerligen dåligt självförtroende och en ännu sämre självbild.
Är man säker i sig själv och i sin tro så rycker man bara på axlarna åt andras provokationsförsök.
Läste att något muslimskt land,förbjöd män under 45 år att gå
ut,under nån bönestund dom har,eller något.

Alltså är det yngre herrar,som tycker detta är roligt.Här kallar vi
dom huliganer.Vi hade vårat krig,på Avenyn i Göteborg,värre är
det inte,men media målar upp det som det vore tredje världskriget.Elda upp stolar,och flaggor,det är roligt.Helst när
TV är närvarande.

Hur fort brinner en flagga upp.Tre minuter,och TV är där precis
under dom tre minuterna.Mycket mysko.
Annons
Ja,man kan ju undra hur de har lyckats att göra en höna av en fjäder med tanke på att dessa bilder var i tidningen för nästan 6 månader sedan, varför reagerade inte dessa länder då? Nej, jag tror att det ligger mer bakom. Kanske är jag naiv men religon ska inte vara orsak till bråk,krig o demostrationer oavsett vilken tro man tillhör. För mig veterligen står det inget om uppviglande av bråk i någon form av bibel, koran...
Jag kan tycka att det är fel att göra en avbild av den där profeten som terroist det är som att göra det samma med jesus och dem står långt ifrån detta.Samtidigt tycker jag att det är fel att bränna flaggor, ambasader o bilder som det görs i dessa musslimska länder.
Men vi i väst vet ju knappt ett dugg om Islam!

Och allt som folk inte kan eller vet eller är nytt är folk alltid rädda för!

Det skulle vara bra med ett Tv-serie på bästa sändningstid där folket blev upplyst om allt så minskar okunnigheten!
Men hur vet man vem som är Mohammed, han får ju inte avbildas och då vet ju ingen hur han ser ut. Så det verkar ju lite konstigt att nån vet att han är på just den bilden.
Nån muslim här som kan förklara?
Den var klockren, pedhan

Det var väl inte så längesedan där en utställning, i Stockholm, visade att Jesus var homo. Det blev ett ramaskri med stora löpsedlar och TV-debatter, men inte f-n brändes det bilar och flaggor och byggnader för det. Det är precis som om dessa fundamentalister greppar varje hårstrå för att kunna starta igång något. Då är det legalt, tycker de.

Sedan kan man ju tycka vad som helst om Jyllandspostens agerande. Om de nu hävdade sin yttrandefrihet… varför sparkades cheferna då? Hade inte cheferna yttrandefrihet???
Läste dagens tidning om de senaste angreppen på samtliga nordiska byggnader. Nu får det väl ändå vara nog. Stoppa allt bistånd till dessa länder. Ta hem all personal.Låt dom klara sig själva. Även om de känner sig kränkta så må det ju va måtta på allt de hittar på Har de inget annat för sig Vad vill de egentligen Tror inte på att hela sanningen finns i det de säger om det ens är en promille.
Jaha..

Nu får man snart se hur mycket "våran" yttrandefrihet är värd..

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11764236.asp
Om alla muslimer får som de vill ( de är ju trots allt den största religionen ) så blir säkert allt bra, eftersom vi andra är otrogna hundar eller vad de nu vill kalla oss. Så mitt råd till väelden är att bli extrem muslim så kan vi bomba sönder oss själva så som vi gör i västvärlden med droger och dylikt, det går bara fortare med bomber, sen så har vi löst problemen med djur transporter och allt för då får de som de skall ha det. (detta var inget illa menat mot muslimer i allmänhet)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem