Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mohammed bilderna

Mohammed bilderna

Känsligt ämne, jag vet, men jag tänkte att eftersom jag inte förstår, så måste jag ju be någon förklara för mig så att jag förstår? Det verkar ju rimligt...

Varför är muslimerna så arga för vad jag uppfattar som ganska så blida bilder på deras profet Mohammed ?

Varför är dom så arga nu? Dessa bilder publicerades ju förra året ?

Varför får man int...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

Egil:
Jag håller fullt med dig om att fundamentalisterna ser varje grej som inte passar, till att starta igång ett uppror, och det borde de muslimska organisationerna stoppa... inte vi i väst. Sedan tycker inte jag att ”allt” måste tryckas bara för att vi har en s.k. yttrandefrihet. Ta en megafon och ställ dig på ett torg och säg vad du tycker om invandringen, så ska du få se vilken yttrandefrihet & åsiktsfrihet vi har! Men det låter vackert, och yttrandefriheten kan ju vara skönt att gömma sig bakom när det hettar till!

Love:
Givetvis ska inte en regering sätta regler för vad det ska få stå i en tidning, och det var heller inte ”enbart” bilderna som blev Danmarks problem. Det var statsministerns kalla hand, och alla nyanser av o-respekt, när muslimska grupper ville träffa honom för att få en förklaring, som gjorde att det eskalerade. Där har du svaret på Danmarks ”kaxiga inställning”. När några bilder blir ett internationellt problem för ett land, borde väl dess regering träda in och styra upp det, eller?
Zacko:

Absolut, genom att slänga ut bråkstakarna, inte genom att ge formell uppmärksamhet åt en fråga som inte förtjänar någon.
Jaha..följetongen:

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11823346.asp
Annons
http://www.flashback.se/showarticle.php?id=58
Här finns alla länkar om bilderna inkl länkar till hemsidor som visar bilderna
Ojdå..

Flaskeblaske har fått en rejäl ansiktslyftning sen senast jag kolla!


Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem