Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Varför blir man våldtäktsman?

Varför blir man våldtäktsman?

Enligt våra tidningar i landet ökar våldtäkterna dramtiskt över hela landet, varför har det blivit så? Vad är det som sker? Har tjejerna blivit bättre att anmäla brotten eller har män blivit kåtare på senare år? Vad är det som driver fram en sådan här typ av brottsling?
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

En kvinna ville göra en anmälan om två våldtäkter,hos polisen.

Polisen:Har du blivit våldtagen två gånger.Berätta!

-Först våldtog han mig,i sin säng.
-Jaha
-Sen drack vi kaffe,och åt nybakade våfflor.
-Jaså!!
-Ja,sen våldtog han mig en gång till,den busen.
Vet inte vad jag ska tro. Tjejerna har blivet bättre på att anmäla
men man läser nästan dagligen om våldtäckter som händer ute.
Visst är det många av våldtäckterna som händer inom hemmets
väggar men ändå. Intrycket är att det händer fler i dag än innan.
Varför kan man bara spekulera i. Men om en tjej säger NEJ så är det NEJ oavsett vem det är som utför våldtäckten och kanske har tjejer blivet bättre på att säga nej. Det bästa är att lagen är ändrad vad som gäller alkohol o våldtäckt.
tozza. varför du får intrycket av att det sker fler våldtäkter utomhus nu är för att du blir påverkad av media.
Annons
Rob:
Det är ju är tidningarna som skriver om det, om det är det du menar men om jag bli påverkad vet jag inte. Det är kanske lite skillnad var man bor, liten el stor ort. Men jag får det intrycket att det sker mer våldtäckter ute och inne så klart.
Ute sker det periodvis då framförallt under sommarhalvåret.
Även om massmedia har en tendens att överdriva tror jag inte att de medvetet skulle ljuga om det har skett.
Enligt RFSU så sker de flesta övergrepp i hemmet såsom våldtäkt vilket inte var möjligt tidigare eftersom man ansåg att en karl omöjligt kunde vålda sin fru. Jag tror att våldtäkterna ökat dramatiskt, men av någon underlig anledning så plockar man siffror både här och där så någon riktig klarhet får man aldrig hur det egentligen ligger till. Ett nytt obestridligt faktum är att gängvåldtäkterna ökat och de utförs av yngre män.
De som påstår att våldtäkterna inte ökat gör det på basis på något som man kallar mörkertal. Detta mörkertal kan vem som helst bevisa precis vad som helst med exempelvis ungdomsfylla.
Enligt våra tidningar så har 50% av befolkningen någon okänd sjukdom...detta slås upp en gång i månaden om inget riktigt dramatiskt har inträffat..

Våldtäkt handlar om makt och det finns nog män som känner sig maktlösa och visar dettta genom att överfalla kvinnor.
Jag tror också att kvinnor anmäler oftare nu än förr..kanske beror det också på att de flesta våldtäkter begås av någon vi känner och vi har flera manliga bekanta nu än för 25 år sedan då kvinnor fortfarande var mannens egendom..så rent statistiskt umgås vi med flera män vilket torde öka risken för att vi känner en potentiell våldtäktsman.
Ja nane fy vad hemskt, det är tur att man inte tänker på statistiken när man lär känna nya människor för då hade jag blivet mörkrädd mitt på ljusa dagen.
Jag undrar har kvinnor något som helst ansvar för hur utmanande dom klär sig och bör de tänka sig för innan de drar på sig kläder som visar praktiskt taget alla behag?
Min flickvän tänker alltid på hur hon klär men tycker det är fel att hon tvingats till detta genom alla övergrepp som sker. Personligen tittar jag på hur muslimska kvinnor klär sig och naturligtvis slås jag av tanken, att muslimska män som nyss kommit hit tror att det fritt fram när de ser sexigt klädda kvinnor på gator och torg.
En annan synpunkt på det antal ökade våldtäkterna är det faktum att lagstiftningen har ändrats så att det inte krävs särskilt mycket för att det ska rubriceras som våldtäkt. I princip så betyder det att det inte behöver förekomma något hot eller våld.
Har kvinnan sagt nej en gång så är det våldtäkt även om hon inte gör något motstånd. Sen finns det mycket mer nytt i lagstiftningen som jag inte orkar dra upp

Kanske är detta en del i det ökande antalet våldtäkter?

Anmälningsbenägenheten har dessutom ökat.

Puttendolf:

Jag ser att du försöker uttrycka dig lite försiktigt genom att undra om kvinnorna har någon skuld i ett sådant förlopp genom sin klädsel. Detta är helt absurt. Detta synsätt fråntar oss män vår värdighet genom att bekräfta ROKS syn på oss män såsom djur som handlar av instinkt.
Puttendolf tjejer/kvinnor ska få klä sig hur fan de vill de ska få gå nakna om det så behagar utan att nån rör dem.

Din tanke på det hela är bara en ursäkt att det skulle vara "ok" att våldta någon för att de går lättklädda.
Om en muslimsk man kommer hit och tror att det är fritt fram, Visar bara på hur vår integrationspolitik inte fungerar. Inför samma regler som holland så ordnar det sig nog. Deras regler är enkla anpasa dig eller stick.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem