Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Varför blir man våldtäktsman?

Varför blir man våldtäktsman?

Enligt våra tidningar i landet ökar våldtäkterna dramtiskt över hela landet, varför har det blivit så? Vad är det som sker? Har tjejerna blivit bättre att anmäla brotten eller har män blivit kåtare på senare år? Vad är det som driver fram en sådan här typ av brottsling?
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Love, glömde att påpeka att de killar jag refererade till var dömda!
Visst kan det vara så att man ger sig på en tjej för att visa att man vågar, men tyvärr är det alltför många som vågar idag och tjejerna är rädda med all rätt. Hur som helst vad som triggar igång detta förfärliga beteende har jag ingen aning om sjuk, kåt, tuff eller vad det nu kan vara så tycker jag det är för j-igt att inte flickorna får vara ifred oavsett klädsel.
LOVE :

Här är lite kommentarer till Brottsbalkens 6 kap 1 § emligt den nya lydelsen:

"Med misshandel avses detsamma som i 3 kap. 5 §. Med våld avses också LINDRIGARE våldsanvändning, såsom att rycka eller slita i en annan persons arm eller kläder eller att knuffa undan eller hålla fast någon."


"Andra stycket tar sikte på ansvar för utnyttjanden av personer som på grund av särskilda omständigheter befinner sig i ett hjälplöst tillstånd. Samtycke befriar inte från ansvar. Samma slag av sexuella handlingar som omfattas av första stycket omfattas också av andra stycket."

ovanstående innebär att en tjej som beter sig atypiskt alltså inte skulle betett sig så om hon vore nykter inte kan lämna sitt samtycke till en sexuell handling om gärningsmannen bort inse detta.

Det jag försökte belysa i mitt tidigare inlägg var att gränsen för vad som är att anse som våld enligt BrB 6:1 har sänkts. Samt att uttnytjande av hjälplöst tillstånd också fått en utökat tillämpningsområde.

Karre
karre var får ni tag på all denna juridik? Jag hittade en sida, men det kostade oerhört mycket för att ta del av den!
Annons
Puttendolf:

Här hittade jag en länk..

http://www.jureka.net/

Men det finns bättre gratis lagsidor..men kommer inte i håg den just nu tyvärr..
Bubben den sidan var alls inte tokig och har chans att bli bra eftersom den är under uppbyggnad. Upplysningsvis förr alla som är intresserade redan nu finns på sidan en knapp som heter lagar och där kan man få upplysningar vad lagen säger om både det ena och det andra.
Tack ska du ha Bubben och fortsätt skriva för det är ju ändå det som håller ett forum igång.
Jag öppnar denna tråd för att inte komma vid sidan av ämnet -Varför blir man våldtäktsman- och det jag är ute efter är gratissidor som handlar om juridik.
Bubben kom med en sida som kan bli riktigt bra när den är klar. Dessbättre kan den som har lust redan nu få reda på en hel del genom att trycka på knappen LAGAR. Bubben han kan man lita på i alla väder!
Om ni hittar flera sidor än denna http://www.jureka.net/ vore jag tacksam ifall ni gör ett inlägg på denna tråd och hänvisar till de nya fynden.
Intressanta inlägg i början av tråden.
Sidan 4, fattar inte jag vad ni snackar om?
Summan är alltså enligt medlemarna på IS:
Man är inte kåt när man våldtar utan sjuk.
Det är frågan om att utöva makt.
Tjejerna klär sig för utmanande för sitt eget bästa.
Ändrade lagar gör att fler döms.

Jag får tacka alla som bidragit i debatten!!
Nu bockar jag för denna tråd.
Teejay4u:

Du måste väl ändå hålla med om att en person är SJUK om den beter sig på det sättet eller?..och egentligen har det inget med tjejens klädstil att göra..och den person som vill utöva makt på det sättet är ju inte frisk..det säger ju sig självt!

Ändrade lagar vet jag tyvärr inte om det hjälper..då folk mördar varandra i USA även fast det är belagt med dödstraff..

Jadu...en del förspråkar kemisk kastrering och en del andra superhårda straff..men..men..

Bubben:
Jag bara summerade....
Jaja..jag vet!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem