Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Slut på skämt?

Slut på skämt?

Ja, mitt lager med skämt är slut.. Det finns bara ett skämt kvar - vilket är väldigt dåligt:

"- Min bror heter Göran!
- Gör 'an?"



Skriv några roliga skämt vettja ;)
Antal svar på detta inlägg: 127
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Här kommer en historia ur det verkliga livet. Min morfar var skräddare och händelsen ägde rum i slutet på 1800-talet. Till honom kommer en fisförnäm person med sin av morfar sydda kostym och påpekar att när han böjer sig framåt så sitter inte kavajen riktigt bra över magen. Morfar tittar på honom och säger lugnt på sin halländska "staun I södden allti".
Jag har en ärlig fråga....sitter här med en (som jag tycker) klart rolig historia.
Vet inte om jag vågar lägga in den. Vet att det en gång kom upp att enligt Göcke så skulle man lägga in sådant som man kunde läsa för sina egna barn. Nu är mina stora men även som mindra så hade det absolut inte varit någon fara.

Så till frågan: Var Göcke går gränsen?
(bäst att tillägga att jag inte muckar, bråkar eller hånar)
Jag vill endast veta var gränsen går. För det står inte vad jag kan se någonstans...eller?
Är det någon annan som vet så får ni gärna ge ett svar.
Göcke, var går gränsen? Mina barn och barnbarn är betydligt mer informerade och alerta än vi (hm! jag då) var på min tid.
Låt "ungarna" vara med och berätta roliga och ibland lite ekivoka historier, nog tål vi det i all sin d´ar!"
Låt oss få utlopp för allt! Om det är oanständigt för en del, så kan de ju sluta läsa och göra något annat!
Annons
Gränsen gick här och nu.

tråden var/är öppen för historier,
Bara ni slutade tävla om vem som hade den smarrigaste historien.

En historia skall berättas med klass inte med mängd-inslag.
så välj edra ord.
och kör inga dubbletter
Poppo håll dig till historierna här i denna tråden
om du är mån om att få fortsätta att berätta historier.
/ göcke
Det var två löss som bodde i Kjell Lönnås mustasch. Det var väl i och för sig trevligt, men det hände inte så mycket. En dag kom dom på att livet var ganska torftigt, så dom ringde till sin arbetsförmedling och frågade om ett nytt jobb. Det enda som finns ledigt för tillfället är i Ricky Bruch vänstra armhåla sa förmedlaren. - Vi tar det sa lössen. Efter några dagar ringde det hos arbetsförmedlingen igen! - Hej det är vi igen. Har du nåt annat jobb åt oss? Ricky har börjat träna igen! Så det är varmt och kletigt och luktar svett på jobbet. Har du nåt annat? - Vi fick precis in ett nytt. Det finns två lediga platser på Lill-Babs mus. Ett toppenställe! Mycket folk i rörelse men rent och snyggt. - Vi tar det jublade lössen !! Efter några dagar ringde det hos arbetsförmedlaren igen. - Hej det är vi igen. Har du nåt jobb åt oss? - Va! Trivs ni inte hos Lill-Babs?? sa förmedlaren - Jo visst, där var det toppen sa lössen. Det är bara det att nu är vi tillbaka i Kjell Lönnås mustasch igen !!
En gammal dam kommer in i en porrbutik och säger med svag och darrande stämma:
Sss..ssäljer ni dd...dddildos?
Ja, det gör vi, svarar mannen bakom disken.
Sssssådana därb bb..bbatteridrivna? Mm..mmed roterande ollon?
Ja, sådana har vi, svarar mannen och blir nästan lite generad.
Sss..ssådana där mm..mmed kkkkknottrig yta och anusssssstimulerrrrrare?
Ja, just sådana, svarar mannen och börjar skämmas lite.
Sss..ssådana där ff..ffemtio centimeter långa, och ee...eextra tjock dd..diameter?
Ja, säger mannen och rodnar definitivt.
V v...vvet ni mmm..mmöjligtvis hh..hhhur man ssssstänger av dem?
Okej, den där hade inte jag berättat för barnen.

Nivån börjar bli låg, Göcke har varnat par gånger nu.

Finns ju faktiskt roliga historier utan att det blir vulgärt. tycker själv att de roligaste är de där det bara antyd eller är lite tvetydigt.
Ett inlägg som kanske passar till den här tråden och till den om viner.

PRAKTISK KURS I VINKUNSKAP

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner.

Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en skvätt av vardera på en vit bordduk. Det vin som lämnar en gredelin fläck efter sig är ett rödvin.

Riktiga kännare kan även på bara smaken avgöra om ett vin är vitt eller
rött. De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin konstatera om detta är rött eller icke.

Om man serverar rött vin är det lämpligast att ge var och en av gästerna en gammal fuktig trasa att hålla under hakan medan de dricker, så att de inte förstör sina kläder om de spiller på sig.

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt
vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin.

Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man icke någon port kan
man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.

Torra viner serverar man lämpligen pulvriserade, men man bör se till att
det inte är tvärdrag eller att någon av gästerna råkar nysa ty i så fall
dammar vinet omkring i lägenheten.

När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en dammsugare
i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från Systembolaget gör man klokt i
att köpa ett lätt vin, så man inte får för mycket att kånka på.

Starka viner håller att slita på mycket längre än svaga. Man bör dock se
upp med de starka vinerna så att de inte rusar upp och tar struptag på en.

Det finns också en rad alkoholfria viner, och dessa blir inte gäster fulla
och bråkiga av.

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat
vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.

Vi skall heller icke förakta de inhemska vinerna. Svenskt vin tillverkar
laglösa skurkar av maskrosblommor. Mången svensk hemmansägare odlar
fortfarande maskrosor i sin vingård, men för att lura polisen kallar han
dem dock för "ogräs i gräsmattan".


/clasp
På ett sjukhus!

Här kommer sanningen som vi alltid vetat om.

I ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person. Läkaren kommer in, mycket trött och säger:

- Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan. Efter en lång tystnad frågade
någon:- Okej, hur mycket kostar en hjärna?

Läkaren svarade: - 5.000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig.
Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna.

En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i
ansiktet:
- VARFÖR kostar den manliga hjärnan så mycket mer?
Läkaren log åt den något oskyldiga, barnsliga frågan och svarade:
- Det är standardprissättning. Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är ANVÄNDA!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem