Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Manssyndrom

Manssyndrom

Jag funderade länge under vilken Rubrik jag skulle lägga detta. Hem o Familj - nä. Hobby - kanske för vissa kvinnor. Nä det får bli under Övrigt - det är nog där männen ska inplaceras.
Joanna du skrev -"Birger skrev.
"Själv så har jag en välutvecklad funktion i örat - in genom det ena och ut genom det andra - filtrering kallas det. Blir ibland beskylld att jag inte hör upp ...... men då kommer man in...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Moppan snabb på att svara så här dags - ser att du är"gammal men ändå ung". Personnumret ljuger ibland hur läget är!
Har Leiake somnat`?
Birger vad menar Du?
Jag fyller 69 i år, men det är väl ingen ålder på en gammal häst!!!??

Leiake, var är Du? Tråkigt ämne för Dig, eller......? Hur som helst, vi saknar Dig i våra "samtal"!!!!!
Annons
Birger, jag har noterat att Du bor på "rätt sida Dalälven".
Min make och jag har vandrat i de lappländska fjällen flera gånger. Han ibland som guide för deltagare i Svenska Turistföreningens olika arrangemang och ibland som reseledare för "Tåghem Lappland" och färdledare för vandrande deltagare i de vackra fjällen i Lappland. Jag har också varit med flera gånger.
Birger skrev. "Jag kan synpunkter om hur min sambo slänger ner allt i diskhon. Jag vill inte ha det så. När jag ska diska så börjar jag alltid med att plocka ur diskhon för att sedan diska i en viss ordning som jag tycker är bra. Glas först, mindre smutsigt sedan och sist det skitigaste. "

Lika här hemma, fast då var det jag som diskade, efter en del gnäll så tröttnade sambon och köpte en diskmaskin........................och den sköter han!! Och glad blev jag!
Detta med diskhon är intressant. De erfarnheter jag har av kvinnor är alla de'samma; de slänger bara ner allt i diskhon o tror att det på nåt sätt ska försvinna ner genom de där små hålen! Spelar ingen roll om det är ostkanter, plastförpackningar, matrester, etc...

Sen tror jag det här med att vi karlar har en förmåga att "sortera" vad vi vill höra, det kan vi ALLA från början, skillnaden är bara att kvinnorna tappar den förmågan när de blir vuxna pga att de är så nyfikna på skvaller och alltid går på helspänn för att få höra senaste nytt! *fniss*
På barn-nivå är det ingen skillnad, pojke eller flicka, de kan ALLA sortera vad de vill höra! Jag måste alltid börja en mening med ordet glass, godis eller pengar typ, för att få uppmärksamhet, sedan kan man snabbt säga det man vill att de ska höra!
Tack för tipset. Då ska jag börja varje mening med Clas Olsson!!!!!!!!!!!!!!!
*ASGARVAR*... Mitt i prick Joanna!!!
Ha,Ha!!

Detta kan ni älta till det växer mossa på er.

Jag har ensamhushåll nu för tiden. Får jag besök uppsökes närmaste
matställe. Jag bor mitt i byn. Där finns Glasscafe,gatukök, pizza och
restaurang. Max 5 min promenad. Ingen disk.

Ett bra sätt att dela på era besvärliga sysslor är följande:Skilj er!!
Jag är nämnligen familjerådgivare. Jag har ett råd till alla som inte kan
komma överens om vem som skall bestämma. Skilj er!!

Men det vill dom inte. Varför?. Dom har inte råd. Så är det. Singel är dyrt
för dom flesta. Manssyndromet är bara att glömma Birger. Du kan diska
när du vill, och gå på Clas Olsson och titta på borrmaskiner hela veckan.
Här hittade jag ett typiskt fall av manssyndrom. Jag citerar:

Ja det är nog ett MANSSYNDROM *S* Fast usch jag blir så trött på det! Som när han har diskat så tycker han det är färdigt fast han vare sig torkat spisen eller diskbänken! Alltså ska jag behöva säga ifrån om det? Är det inte en självklarhet? Numera har han dock förstått att man SKA torka spisen men att det sen ligger en halv lite matrester i vasken det är väl normalt eller? *suckar* Han är ju inte självgåendes för fem öre! Fast han ställer ju upp och gör oftast vad jag ber honom om men det kan jag få skit för om vi bråkar om något annat helt oväsentligt!

Varför diskar han?? Bättre hon gjorde det själv. Detta är typiskt. Ha,ha!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem