Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Manssyndrom

Manssyndrom

Jag funderade länge under vilken Rubrik jag skulle lägga detta. Hem o Familj - nä. Hobby - kanske för vissa kvinnor. Nä det får bli under Övrigt - det är nog där männen ska inplaceras.
Joanna du skrev -"Birger skrev.
"Själv så har jag en välutvecklad funktion i örat - in genom det ena och ut genom det andra - filtrering kallas det. Blir ibland beskylld att jag inte hör upp ...... men då kommer man in...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

BlueID_1 - "glass, godis eller pengar typ, för att få uppmärksamhet, "
Du har fattat det liksom Joannas Clas Olsson.
Skulle någon i min omgivning säga "Whisky " så fångar säkert mina öron upp det ungefär som om jag säger "gå ut". Vips så står hunden framför mig, studsar på frambenen och viftar på svansen.
Jag tror härmed att vi löst ett stort problem som finns inom skolan - att få tyst i klassen så att lektionen kan börja. Säga "kn..la" och man har säkert fångat allas intresse. Sedan fortsätter man med "ska lektionen inte handla om utan vi ska prata om kastparabeln..."
Men Leiake - jag tycker lite synd om dig. Nog skulle du väl behöva någon att slänga käft med hemma? Fast då blev det väl tråkigare på IS så det var nog en dum idé.
Birger: Helt rätt! Huvudet på spiken! Och jag kan ju också säga att "whisky" nog får igång mig betydligt mer än "Clas Olsson", *s*
Ja, jag säger då det!!

Får jag bjuda grabbarna på en 4:a Glenfidddich eller Macallan, 10 eller 15 år?
Varsågoda här kommer den..........................................
Annons
Joanna, jag vill också ha en liten en!
Tackar - den satt fint
Mackmyra tack.
Vassegoda allihop. Moppan du får en dubbel, bara för att det är du!

xyz, Mackmyra har jag tyvärr inte! Men det finns Aberlour, The Balvenie och en liten skvätt Malt's of Distinction tror jag den hette. Den har jag inte smakat, men de andra är goda.
Jisse nu blev ju jag sugen också!

Åhh tackar tackar! Instämmer med xyz om Mackmyran men eftetsom du inte hade nån sån Joanna så tar jag en liten en av det egna förrådet då..haha..
Förresten, får man diskutera i denna tråd trots sin rringa ålder? Ser att jag drar ner medelåldern en del i denna tråd...*fniss*
(Ledsen Birger att jag iom detta inlägg avviker från tråden)
Trevlig helg alla!
Jag tycker att vi fått vesäntliga kunskaper i denna tråd och kommer att markera den som löst eftersom whiskyn kommer att sätta ner vårt omdöme.
Men trevligt har vi haft och blueID_1 - du är välkommen. Vi är inte så åldersfixerade här egentligen utan hyllar alla åldrar. Trevlig helg!
Glöm inte mor på söndag! Min är 90 år
Moppsan - Jag håller med dig, att "tjafset" ger med sig med tiden. Ju äldre jag har blivit, eller ju äldre ett förhållande har blivit, ju mindre spelar små saker roll. De stora skillnaderna är dem som gör sin partner intressant så därför får hon ta mig för den jag är och jag henne för den hon är, så att säga. Fast man ska nog vara beredd att bjuda till och göra sitt bästa för att hålla igång förhållandet - det går ju inte att vara egoist varken över bagateller eller större saker. Ett förhållande är ju inte ett ställningskrig där den ena eller den andra ska ha rätt. Det gäller att bjuda till och gå halva vägen var.

I min verklighet/liv har jag kommit underfund med att mina bästa förhållanden har vänskapen varit viktig, den har funnits som en grund och kärleken som en röd tråd och förälskelsen har blommat ut då och då och gett extra krydda till förhållandet. Med en mycket nära vän kan man ju prata med om allt vilket är A och O i förhållanden som inte enbart bygger på attraktion eller förälskelse, tror jag i allafall..?

Hur som helst - vi är olika så det är bara att gilla läget och gör man inte det så får man väl jaga vidare efter kärleken.

Må gott allihopa och jag önskar er en trevlig helg!
Nalle

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem