Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Dödsstraff för eller emot

Dödsstraff för eller emot

En svår fråga det skall jag erkänna. Att i lagens namn avrätta en peron kan tyckas vidrigt och fel, men det finns ett brott som är värre än alla andra, det är våldtäkt på ett barn, som leder till att barnet avlider.

Vi läser med jämna mellanrum om sådana här fruktansvärda händelser, och försvaret mot dödsstraff är ofta att man måste tänka på den avrättades anhöriga, men det drabbade barnets familj, jag vet om någon hade begått ett sådant brott mot ett av mina barnbarn, så hade det bara funnits ett straff hårt nog.

Ett utmanande inlägg moderatorerna, går den över gränsen så tag bort den.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4

Svårt att veta vad man tycker pensionär, du skriver att han sitter som misstänkt, skickas han till Sverige hoppas de utreder vad som verkligen hänt. Kommer man fram till att han är skyldig, så skall han naturligtvis straffas, om det är i Sverige eller Bosnien spelar ingen roll, men sitta i fängelse och vara misstänkt, det tycker jag är fel oavsett var!
Nej.! Han är dömd, men nekar fölåt om jag va´otydlig. Han erkänner bara innehav. Polisen har hittat bombväst självmordsvidio, och testamente till al-Qaida.
Dödsstraff är iof inte ett straff emot den dömde.. I ett straff ska man ju få lida "på ett mänskligt sätt".

Men man måste också tänka på allmänheten. De måste ju kunna leva i trygghet.

Grova brottslingar kan inte få hur många chanser som helst om oskyldiga ska drabbas.

Fast ja vet fortfarande inte om jag är för eller emot..
Annons
Om man är dömd till brott i Bosniern ska man då få vård i Svergie?? Ett mycket alvarigt brott.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem