Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista-XP

Vista-XP

När jag ska titta på mina foton så visas dom i "Windows live photogallery" färgåtergivningen blir då en helt annan... Windows media Center har jag svårt att förstå...Jag hade XP tidigare, där högerklickade jag och kunde då välja att end. titta på eller skicka bilderna. Man blir så trött på vista, går det att avinstallera skiten och installera om till xp, jag har installationsskivorna kvar från min tidigare XP. Jag tycker min nuvarande vista är så "genomtänkt" krånglig och omständig och mycket påhitt som man bara inte orkar med. Jag ångrar stort mitt byte till vista, att kunna göra sådant som jag med lätthet kunde göra med min XP är nästan otänkbart med min vista.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Min digital kamera, laddar in bilder till progammet bilder.Går som en dans. Förstår inte vad du menar med samma program som du lyssnar på musik. Sparar du bilderna på C eller ett usb minne. Spara bilderna i mina bilder på C så ska det inte vara något problem med Vista.
Bengan, har en XP eller har du en VISTA???
VISTA
Annons
Ok.
Nu har jag begreppet BILDER framme, då dubbelklickar jag på en utvald bild, då visas bilden uppförstorad i något som heter "Windows Live Photo Gallery", men i en helt annan färgnyans. Fungerar det inte så för dig?
Hej Lasse. Hos mig heter det Windows fotogalleri, finns inget fel på färgerna.

Har även tittat på filmer och foton i Media center och hittar inget konstigt där heller.
Har kört Vista home premium i 3 veckor, tycker att det funkar rätt bra när man har lärt sig. Har även XP Pro på en annan dator. Vistan är ju helt klart mera färggrant och annorlunda när man flyttar och kopierar filer.

Hoppas att det är någon annan här som kan hjälpa dig.
Har kollat lite mer, när du har fotot lite uppförstorat så har du lite knappar ovanför. Det finns en som det står "rätta till" hoppas att det är till någon hjälp.
avinstallera beta versionen av Windows Live Photo Gallery

för det är förmodligen en sådan du har.
och använd den version som medföljer os-et , Windows Photo Gallery
Jag avinstallerade "Windows Photo Gallery", men vad är "beta versionen" för något?
När jag öppnar bilderna i paint, då ser bilderna ut som dom ska...men inte när dom öppnas i fönstret som nästan ser ut som i mediaplayer...bilderna blir lite av gulnyans...förlåt men jag vet inte hur jag ska förklara mitt bekymmer på ett mer förståeligt sätt. Mitt bekymmer tycks vara helt unikt???!!!
Min datorkunskap borde vara från 0 till 1 (0,3)
lasse940!

Lägg i Vista-skivan i CDkasetten och kör om hela installationen. Då får du dom riktiga grundinställningarna. Det blir enklast för dig.

Jag förstår att du vill behålla Vista i alla "fulla" fall. He,he!!

Skulle du vilja ha tillbaka XP så sätter du i den skivan. Efter ett tag får du upp en skylt. Vill du formatera. JA!!

Då försvinner allt du har på hårddisken. Alla egna program. När det är klart så har du bara XP på din disk.
lasse940 , en beta version är en version som inte är fullt utvecklad, men släpps ut för att man skall kunna få kunskaper om hur den fungerar i en vidare kretts än de som är med och utvecklar produkten.

har man ett problem med en sådan produkt så , avinstallera den. om ni inte har kunskaper att rätta till problemet själv.

eftersom du säger att bilden är bra i andra program så , ligger problemet
i nyss installerade program och kanske i de olika inställningar den har.

det finns två program
Windows Live Photo Gallery
Windows Photo Gallery

det var Windows Photo Gallery som du skulle ha kvar eftersom den följer med Vista.
och du skulle ta bort Windows Live Photo Gallery

på så sätt hade du kunnat se om det blev en förrändring till det bättre.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem