Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista-XP

Vista-XP

När jag ska titta på mina foton så visas dom i "Windows live photogallery" färgåtergivningen blir då en helt annan... Windows media Center har jag svårt att förstå...Jag hade XP tidigare, där högerklickade jag och kunde då välja att end. titta på eller skicka bilderna. Man blir så trött på vista, går det att avinstallera skiten och installera om till xp, jag har installationsskivorna kvar från min tidigare XP. Jag tycker min nuvarande vista är så "genomtänkt" krånglig och omständig och mycket påhitt som man bara inte orkar med. Jag ångrar stort mitt byte till vista, att kunna göra sådant som jag med lätthet kunde göra med min XP är nästan otänkbart med min vista.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

har precis försökt göra en ominstallation med XP i min vistamaskin och det verkade inte fungera, datorn hittade igen 137gig av 500, XP kan tydligen inte hitta partitionen som vista är installerat på och alltså inte heller installeras på den "normala" partitionen C: så jag fick köra en recovery och lida vidare med VISTA. Fan vad jag saknar Windovs 2000. det var grejer det.
. . . Hej Jerka3065 !

Jag håller med dig helt angående Win 2000. . På min fasta dator kör jag fortfarande Win 2000.
Det enda som jag hittills inte har möjlighet att köra är IE 7.0 , jag får nöja mig med IE 6.0. . Men det är inget problem för det enda som skiljer är att IE 7.0 innehåller mer kosmet (kosmetika) som jag klarar mig helt bra utan.

Och än så länge går det att hämta uppdateringar från Windows Update.

På min bärbara kör jag Win XP för det var förinstallerat när jag köpte den. . Men jag känner inte att det skulle vara bättre än Win 2000. . Så jag kommer att fortsätta så läng det går.

Det kommer att dröja länge, länge innan jag väljer Vista.
här frodas tro hopp och kärlek, till allt gammalt..

troligen har ni glömt hur omständigt det vara att gå från alla windows versionerna.
och vilka vedermödor ni hade för att både installera dem
och hur de skulle ställas in, alla svordommar för att man inte hittade osv..

att de första versionerna var på engelska och man inte förstår detta språket ,,,

och att datorn blev seg som sirap bara med det nya OSet ..
samt filsystemen känns inte igen och hårdvaran inte stöddes.

otaliga är de inlägg i trådar här på forumet som tar upp dessa saker.


angående lasse940´s fråga om bilden. så får han lägga upp en bild på bildgalleriet, hur det ser ut, det är lite lättare att se vad det handlar om då.

angående att blåsa Vista, så har jag föreslagit i en tidigare tråd att byta ut orginaldisken med en ny om man vill hoppa tillbaka till
XP, det förslaget står jag fast vid som det enklaste för alla nybörjare, ni andra med try and error metoden så klarar ni er nog än då. och arkivera disken på en säker platts.
Annons
Vilket gissel ang. Vista, själv har jag XP har även alla gamla programmen kvar sedan Win 95 så de är bara att tömma och lääga in vilket som. När min styvdotter köpte sin laptop så frågade hon försäljaren om Vista och om det fanns möjlighet att välja XP i stället.

Då fick hon till svar att de kunde lägga in det men mot ersättning... Om man inte kan tömma hårddisken får man väl plocka ur den och sedan köpa en ny "tom" och installera in XP eller 2000 på den.

Undrar vem som bestämmer om datorerna? Jag menar eftersom det läggs in program i dem innan någon äger dessa burkar, sedan skickas en oem skiva med som backup. Det innebär i princip att om hårddisken rasar och man är tvungen att köpa ny, så måste du skaffa ett helt nytt program oxå eftersom OEM skivan endast är till för att reparera skadade och saknade filer.

Kan tänka mig att Gates har pengar och kan ta det lugnt nu, F-N att man inte hann före med windows...
PS. Tänka sig vad komiskt ändå... Lasse940 börjar på sidan 1 att fråga om hur han ska göra för att kunna kolla på sina bilder, vilket till slut slutar med att det pratas om operativsystem och datorprogram som inte har med frågan att göra..

Jag redigerar mina digitala foton med Photoshop, det funkar oavsett Windows modell...
Skickas inte med några backup dom får du göra själv. Köpte ny burk för 3 veckor sedan.
Bengan..

Det är väl olika då vart man köper burken.. Styvdottern fick en laptop i julklapp av svågern och då följde det med en OEM skiva som man skulle köra om något som var inlagt på datorn skulle krångla..

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem