Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista-XP

Vista-XP

När jag ska titta på mina foton så visas dom i "Windows live photogallery" färgåtergivningen blir då en helt annan... Windows media Center har jag svårt att förstå...Jag hade XP tidigare, där högerklickade jag och kunde då välja att end. titta på eller skicka bilderna. Man blir så trött på vista, går det att avinstallera skiten och installera om till xp, jag har installationsskivorna kvar från min tidigare XP. Jag tycker min nuvarande vista är så "genomtänkt" krånglig och omständig och mycket påhitt som man bara inte orkar med. Jag ångrar stort mitt byte till vista, att kunna göra sådant som jag med lätthet kunde göra med min XP är nästan otänkbart med min vista.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Göcke, nu har jag återställt till tidigare datum samt avinstallerat live photo gallery, men utan till det bättre.
Leiake, när jag sätter i XP-skivan står det att läsa: kompatiblitetsproblem, den version som redan finns på datorn är nyare än den på skivan.
Datorn är köpt med VISTA, så det har aldrig funnits XP i den...
Så jag får väl stå ut med vad jag förtjänar när ny dator med VISTA kom in i mitt liv...hi hi
lasse940 , det är en dualboot installation du skall göra om du även skall installera XP, xp kan du aldrig installera på en Vista, utan att ta bort vista före.

denna tråden är lite av kaka söker maka.

vi hade exakt denna frågeställning när xp kom. då var det xp som segade ned systemen. och alla var irriterade på att det var nytt och främmande.
och irritationen höll i sig till minst sp2 kom ut av Xp.
nu vill alla kasta Vista på hyllan och behålla XP..

tillåt mej dra på smilbanden. historien upprepar sig alltså ;=)
inget illa ment.!!
Av det borde man lära sig att aldrig installera ett nytt op innan servicepack 1 har anlänt. Personligen gillar jag Vista. Lite småbuggar men det får men räkna med.När man väl lärt sig hitta tror jag att det kommer bli riktigt kul att använda.
Annons
ok...
Ja vad skall man säga?
http://www.pcworld.com/article/id,140283/article.html

Hej!
Angående VISTA så är jag den förste att hålla med om att det "suger"! XP är 100% bättre i alla lägen. Jag köpte en ny laptop, och det första jag gjorde med den var att formatera den och lade in XP. Men när jag väl lagt in XP så var det stört omöjligt att hitta vissa viktiga drivrutiner passande denna laptop och XP. Trots att jag beställde drivare från USA så gick dom åxå bet på att hitta. Microsoft släpper INTE drivare till XP om datorn man inhandlat har VISTA från början.

Lägger man in XP så får man ett ostabilt operativsystem som bara hänger sig. Du hittar inte rätt BIOS, fel chipset mm som det INTE går att ta hem passande drivare till Nu är det alltså dom väldigt VIKTIGA drivarna man inte får tag på.
Vill man göra sin dator "sopren" så rekomenderar jag att man kör ett dosprogram som heter "delpart.exe" då kan du ta bort ALLA dolda partitioner där nån jäkla "skitrecovery" gömmer sig
Ta det lungt och vänjer er vid Vista, jag tror att ni kommer att bli näöjda så småningnom. Tack Göcke för att du hjälper oss nördar som försöker hjälpa varandra fast vi inte kan.
oohhh hjälp vilken debatt jag drog igång...hitills 879 besökande och massor av tyckande av och till, det må jag säga...man vet vad man har men vet inte vad man får, är man nyfiken och kreativ så är överraskningarna inte långt borta???!!!
Lasse, det är väl kul, eller?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem