Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Övningskörning

Övningskörning

Skulle en bilförare som kör bil varje dag.. och till råga på allt ha det som yrke behöva särskild kurs för att få övningsköra med sina barn??? Ja så är det i dag.

Detta är ju trams,och ett sätt att kramar pengar av barnfamiljerna 500-600 kr tror jag det kosta att gå godkänd kurs. Var ska man hitta på härnäst??
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Har man tvillingar så måste man gå kursen 2 gånger och betala dubbelt.
Smart va?
Sista stycket får du försöka läsa med en smula ironi.

Om fem år så finns det 500 nya regler i trafiken, och är jag allert så kanske jag har lärt mej en femtedel av dom, så en kurs kan bara vara till godo.

Men jag kommer säkert att gnälla över att jag måste gå kurs och lära mej nåt jag redan kan.

Hon ser smart ut precis som du
Thomas2!

Du snackar om flygfältet. Där kunde min gravsten stått.

Det var lätt snöstorm. Jag låg tydligen för långt till höger. Det är betong där.

Men så ser jag någon grantopp. Vrider i ratten till vä.

Har många ggr. tänkt på detta. Hur man kan bygga vägar som är flygfält samtidigt.
Annons
Pellet!

Ha,ha!!

Kollade din profil. Du gillar mina inlägg. Dessutom har du humor.

Jag älskar sådana medlemmar.
Thomas2!

Jag tror att många av oss som haft körkort några år inte skulle klara ett teoriprov och en uppkörning idag.
Den känslan som du förmedlar "vad ska dom lära mig" är ju självuppskattad och säger ingenting om hur duktig du är i trafiken.
Att vara yrkeschaufför är ingen garanti för att man kan regler/lagar. Visst kan man köra utan att kunna regler/lagar men om alla andra helt plötsligt skulle få för sig att följa alla dessa regler/lagar (vilket man inte gör idag för man inte har kunskapen) skulle det bli kaos i trafiken.
Idag kör många som rena vettvillingar utan för den skull alltid skapa olyckor, men många sk tillbud händer varje dag för att folk inte kan köra i rondeller, skiter i att blinka, byter fil som en formel 1 bil på Silverstone osv...

Sen är det så att det spelar ingen roll hur duktig du är om någon annan är orsak till en olycka där du blir inblandad...
Jag tror att en uppfräschning av kunskaperna då och då är bra för en säkrare trafikmiljö totalt sett.

Ska också tillägga att jag gick denna utbildning för 2 år sedan när min fru tog sitt körkort och fann den lärorik.
Jag tycker också att jag är "duktig" på att köra bil mm på ett bra sätt men det är något helt annat att lära ut det på ett bra sätt.
En bra spelare blir inte med automatik en bra tränare om man gör en jämförelse med sporten.
Det är 16 år sen jag tog kortet och skulle aldrig klara av att ta det idag om jag inte pluggade ordentligt först.

Jag hoppas att dagens blivande buss och lastbilschaufförer får lära sej att hålla avstånd till framförvarande fordon, dagens förare tycker att ca en meter är lagom oavsett hastighet.
En del stämmer i var du säger Wacko,men att sitta och läsa teori timma ut och timma in,blir man en bra bilförare då?? Det är nartuligt vis nödvändigt,men det mesta lär man sig på det praktiska planet.

Jag utgår i från att alla kan trafikreglerna. Så dom behöver man ingen särskild kurs för. Så var ska då denna extra kurs syfta till.

Kan vara så att en del behöver en extra kurs för att friska upp minnet.

Men den kunskapen utgår jag i från att yrkesförare har.Bevare mig väl annars!!
Men alla kan inte trafikreglerna, inte ens alla yrkesförare så därför är det väl utmärkt med en kurs. Nackdelen är att det kostar några kronor men det kan man väl stå ut med.

pluppen

Nu tog du väl i en aning???
? Du menar verkligen att alla yrkesförare kan trafikreglerna, långt ifrån alla följer dom. Det vet väl t.o.m du?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem