Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Safari

Safari

en jätte bra webläsare
pröva ha använt en par veckor och..jag vill inte ha explorer mer efter detta

http://www.apple.com/se/safari/


Upplev webben på Apples vis med Safari – den snabbaste, mest lättanvända webbläsaren i världen. Med ett enkelt och elegant gränssnitt håller sig Safari i bakgrunden och låter dig uppleva webben – upp till 1,9 gånger snabbare än Internet Explorer

ha en bra dag
Antal svar på detta inlägg: 72
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

hej klique!
men har dom fixat buggarna i safari så att den funkar till windows nu.
tänkte testa den men efter ett litet sök på google så behöll jag FF.
men som sagt har dom ordnat allt så kanske man kan testa.
klique !

Just nu så funkar min dator perfekt. Därför vågar jag inte prova ditt tips.

Jag har dålig erfarenhet av att byta webbläsare. Mycket dålig!!

Vill ni ha nervösa besvär. Prova allt.

Mitt råd. Sitt still i båten om ni inte vill drunkna.Ha,ha!!
Tjena leiake.
har du en dator som fungerar 100% utan några som helst problem eller att något strular så e du nog rätt ensam eller så kan du ju sitta å spela harpan tills du kommer på att man kan testa lite. kan ska du gjort de i din ungdom inte vet jag men låt oss lite yngre prova å se vad som funkar för oss.
Annons
Finns den på Svenska
boax. jag har kollat på deras hemsida men inte hittat nåt om det. men det vore konstigt om det inte fanns på svenska.
det finns ju opera med om du vill prova. är oxå snabb om man jämför med IE eller FF. fast sparbanken accepterar inte opera som webb läsare. har väl med säkerheten att göra + operans tillägg tyckte jag var krångligare att få dit samt få dom att funka.
vilken webbläsare har du nu?
har du FF så släng alla tillägg som du inte behöver eller vill ha samt ändra pipelining så blir FF lite snabbare.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=67994
Jag har installerat Safari på svenska och jag håller med om att den är mycket bra, och framförallt så tycker jag att texterna blir mycket mera lättlästa.
Jag kör den pararallelt med Avant Browser och det finns väl några små saker som jag inte är nöjd med, eller kanske inte van vid?
Men som sagt, testa den gärna.
Jag har FF och har ändrat pipelining jag tycker det blev lite snabbare ska rensa lite bland tilläggen fox reminder tycker jag är bra sen är det en annan liten räv nere i hörnet som kollar tiden
PerAsk!
kör du windows på din dator? om du gör det har du då hittat nåra stora buggar i safari som du på rak arm kan säga?
själv kör jag vista å skulle vilja prova safari men man vill ju ha lite kött på benen innan man installerar nåt. e rätt jobbigt när nåt inte funkar nämligen.
men man kan ju testa.
godkänner sparbanken safari?
till boax kan jag bara säga bra att de funkade å att FF blev lite snabbare.
Göcke förklarade en gång för mig att du kan ha världens snabbaste dator men du får inte snabbare internet för det. men alla dessa tillägg å annat som man har install dom segar ner FF.
sen har vi uppstarten av FF innan startsidan visas (IS såklart) den e ju långsammare än IE. varför vet jag inte.
Det är tillägget Faster Fox det finns inställningar man kan göra är det någon som vet hur man ställer in det
Till boax
hade själv det tillägget installerat till FF för ett tag sen. vad jag vet så ska du inte ändra någoting utan bara klicka i en av rutorna å välja om du vill se ikonen nere i högra hörnet. sen kan du välja java som läsmetod tror jag det var.
tog väck det för att jag märkte bara en marginell skillnad på hastigheten.
om du installerar detta så glöm inte å andra tillbaka pipelining i about:config.
Jag har med jagat sekunder men till vilken nytta? sega sidor å överbelastade servar kommer vi inte undan. vill du ha en snabbare webbläsare så välj opera eller safari om den nu funka 100% till windows.
ju mer du har install till FF desto långsammare blir den så är det.
hoppas du blir klokare av detta.
sen blir man tokig av å se fasterfox ikonen räkna sekunder nere till höger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem