Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

FRA-lagen

FRA-lagen

Jag undrar om det är bara ny början på en polis stat? snack om frihet och människor rättighet och demokrati är dem bara värdelösa ord eller....... kanske det är demokrati på amerikansk sätt?
Antal svar på detta inlägg: 83
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Värdens terro och kriminella Skapar ju demokratins lagar. Och vi har bara att ställa in oss i ledet.
det tror jag inte på det alls. snarare världs politik skapar terorrism och dubel moral det värsta grej som kan tänka mig. att titta på mitt intrese och skita i andras kallas inte terro???man måste vara ärligt mot sig och andra.
dhia

Värdens styrande älska att hålla koll på sina medborgare. Kolla bara LONDON

Bevakning var du än vänder dig. Vad ska vi göra?
Annons
dhia!

Vill du inte leva tryggt. Lagen är ju till för att leva ett tryggt liv i Sverige.

Har du rent mjöl i påsen så behöver du nog inte vara rädd. Men ditt namn och profil gör det nog lite marigt.

Du ser lite mystisk ut. Men jag är helt säker på att du är ofarlig annars hade du inte beklagat dig på IS. Du är en ärlig man. Helt klart. dessutom ser du trevlig ut och kan svenska bättre än vissa infödda svenskar.

Men vi svenskar är lite avvaktande. Det är bara så!! Tyvärr!

Sverige blir aldrig en polisstat. Det finns inget intresse.
Sverige är väl en polisstat numera.Nästa steg blir väl övervakningskameror och avlyssningsapparater i alla bostäder
Thomas2

Det är rätt men varför vi som är vanliga medborgare litar alltid på dem även om vi vet att de ljuger för oss? varför vi är så naiva och varje gång dem utnyttjar oss? Snart de ska sätta en video bevakning i varje hushål dem ska se när man älskar när man spy eller bajsa osv. Var är människor rättigheter att leva i fred?
leiake
Jag är inte rädd för någon eller något och jag har inget på mitt samvette men bara det att dem förföljer oss det skrämmer mig. jag hatar dem som snackar mycket om friheten och gör inte ett skit i det men bara tvärtom. Här i Sverige alla snackar om yttrandefrihet och om människor rättighet men det visar sig att det är bara skit snack!! myndigheter lyssnar på vår samtal, läser vår e mejl och sms och vem vet vad gör dem mer?
dhia!

Du hör ju dumt det låter. En videokamera i sovrummet. Men det vore roligt att se dig i en öm kärleksakt. Ha,ha!!

Men det finns ju kärlekspar som tycker om att visa sina olika ställningar. Jag
klickade på fel knapp en gång. Då såg jag detta.

Jag höll på att svimma.

Jag förstår inte riktigt ved den innebär mer än att regeringen kan läsa misstänkta mail och sms och fax.
De sorterar ut vissa ord i meddelandena tror jag.

Tex om man skriver att det är olagligt att BOMBA SVENSKA AMBASSADEN då kollar de upp det meddelandet men är man en terrorist och skriver att JAG MÅR BRA men menar BOMBA SVENSKA AMBASSADEN då går man förbi kontrollen.

Hoppas att jag inte gav någon några ideer nu men det är så jag uppfattar denna lag.

Tror jag...



Vilken knapp var det, leiake?
leiake

Du har tur att inte blivit straffat för att du klickade på fel knapp en gång, tänk om du skulle se reinfeldt med hustru i ombytt roll i sängen då vad skulle hända?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem