Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

FRA-lagen

FRA-lagen

Jag undrar om det är bara ny början på en polis stat? snack om frihet och människor rättighet och demokrati är dem bara värdelösa ord eller....... kanske det är demokrati på amerikansk sätt?
Antal svar på detta inlägg: 83
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9

Snart flyr väl företagen från Sverige, framförallt de företag som har väldigt känsliga uppgifter som sänds över nätet, och inte kan bli garanterade att information som sänds över Sveriges gränser inte blir granskade av FRA.

Dom som får tillgång till materialet är vanliga människor, och det finns ingenting som säger att anställda inom FRA inte skulle kunna missbruka sina befogenheter.

Sverige är ett av dom sämsta länderna i Europa när det gäller integritet. Rumänien, Ungern, Slovenien och Portugal, ja alla dessa länder, otroligt nog ligger långt före Sverige när det gäller integritet.
Det är bättre att jämföra Sverige med Sydafrika, för då hamnar man ungefär på samma nivå.. Tycker ni att det känns tryggt?

Den här lagen kommer att missgynna Sverige mer än vad den kommer att göra nytta.
Sverige är ett relativt neutralt land, som är rätt befriat från terroristiska hot. Att ett land som Sverige ska ha ett av dom tyngsta lagarna i Europa för att bekämpa terrorism är inte logiskt. Tycker ni?
Man använde terrorhotet Som skäl till fra-lagen. Ett bra sätt att kontrollera sina medborgare.
Göcke,
Det är bättre att inte veta om att man är överavakad. Det man inte känner till har man ju inte ont av.
Jag vet för på 80-talet blev jag övervakad av Säpo väldigt närgånget under kanske ett halvårs tid och jag upplevde det som fruktansvärt frustrerande. Jag hade inte gjort nåt oloagligt utan handlande mer om ett aktivt ställningstagande i en internationell konflikt.

Sida:
« 7 8 9


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem