Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

FRA-lagen

FRA-lagen

Jag undrar om det är bara ny början på en polis stat? snack om frihet och människor rättighet och demokrati är dem bara värdelösa ord eller....... kanske det är demokrati på amerikansk sätt?
Antal svar på detta inlägg: 83
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Jag håller med dig Thomas 2

Har lite problem med cykeln just nu.Har fått en ny höftled för 3 veckor sen.

Men snart blir det Moppe(64 Vespa). igen för fulla muggar.Det är bara
Stockholmarna som kommer med bil till våran ö.
dem borde göra samma grej som var under kommunismen i Polen under 80 talet, när man ville ringa samtal då hörde man röst att " samtalet är kontrollerad". hehehehehe vi går fram åt vi skall alla vara glada att regimen bry sig om sina medborgare hiphip hurrraaa
Ozzy

Nej juste du ska inte tro på allt som står i pressen.Vet du hur en kryptering
ska göras?

Om du vill veta mer om det kan du kontakta mig.

Men inte över forum för att dom är avlyssnade.Eller hur Göcke.

jurgen.rsmh@live.se
Annons
att skriva i forum , är väl inte så säkert. så fort du har tryckt enter så har ju google och Yahoo robbotarna med flera registrerat vad ni skrev. raderar ni det ni skrev så är ju redan den förra treffen arkiverad.


hahahaha. alla forum får lägga ned , så parranoida som vi är.
bara för att FRA skall logga oxo.
Va nu då, är det Midsommarafton alla redan???
Idre
Kanske hos dej.För solen går väl upp tidigare eller aldrig ned i Vilhelmina vid Midsommar. Svårt att hålla reda på om det är natt eller dag. En som vet. Bott i Lycksele.
Göcke !! Vi kanske får ta´ bort alla smiley´s

annars kanske FRA tror att det är någon slags kod,

t.ex. = det är grönt kör igång,

= Nu slår vi till !!
Med tanke på att vi har en regel här på IS som sägar att vi inte ska diskutera politiska ämnen så är det en väldans hålligång med politikprat här

Och om jag ska dra mitt strå till stacken så borde vi kanske syna de politiker som varit drivande i frågan och se om inte dessa fått "bidrag" från nöjesbolag som tex. inom film, musik, program och spel-tillverkarbranchen.

Med tanke på hur hårt dessa har jobbat så kommer denna lag väldigt lägligt för dessa bolag så att de få större möjligheter för dom att stoppa de nuvarande generösa fildelningsmöjligheterna som finns i landet.
baloo, nu drar du för höga växlar.
och målar fan på väggen.
vi behöver inte blanda in politik i ett redan beslutat ärende.

se det komiska i hela sittuationen istället.

kör du lagligt är väl en lag inte mer än en lag.
kör du olagligt så förstår jag allas mistro.

men kan vi acceptera att de filmar oss från ovan
så vad sjutton gör det att de scanar oss på nätet.
det har de ju gjort innan med. men då höll vi tyst.

eller är ni så blåöggda att ni inte trodde det.
Ärendet är inte klart förrän beslutet börjar gälla och det är nåt år dit än. Och då känns det som en varm politisk debatt.

Jag vill inte vara skyldig tills motsatsen bevisas.
Jag vill vara oskyldig till motsatsen bevisas.

Det är enligt mig en stor skillnad och som inte känns bekväm.
Om man tittar tillbaks i historien så är det så här kommunistiska och diktatoriska stater styrt sina medborgare.
Med det i baktanken så känner jag änmer olust över tanken med denna lag.

För min del så får dom gärna kolla mina mejl, sms och andra kommunikationsätt där jag kommunicera ut och in.
Men jag vill att dom ska ha en godtarbar misstanke och därmed ett tillstånd att kolla just mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem