Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

FRA-lagen

FRA-lagen

Jag undrar om det är bara ny början på en polis stat? snack om frihet och människor rättighet och demokrati är dem bara värdelösa ord eller....... kanske det är demokrati på amerikansk sätt?
Antal svar på detta inlägg: 83
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

SNÄLLA VARGO


DU FÅR DET DÄR "NÅGOT" AV OSS I IS
Det man får från IS fordrar inte så stor tankeverksamhet
Jag går helst inte på offentliga toaletter, när man besöker sin egen toa hemma får man väl kolla att inte någon kamera finns där!!!
Annons
OK Tussi, misstro alla tidningar, upp till Dig!!!!!

Men bemöt andra som Du själv vill bemött !!! Det är viktigt!!!

Att alltid missförstå, istället för att se sanningen,

måste vara svårt.

Men va´ då´det är Midsommarafton,

Ät, Drick och var GLAD !!!
Att vara bevakad är det värsta som finns,tro mig. Jag körde i genom östtyskland på 80-talet,det var det värsta jag varit med om. PÅ 50- mil blev jag stannad 8ggr. En gång ville dom har betalt för att jag kört för fort,påstod dom.

Militär och polis överallt. Bevare mig väl. Är vi på väg ditåt även här??
Tussi
Du skriver "Skit i tidningar. Tänk själv!!!"
Det fanns ju flera som tänkte själv i riksdagen, men hur många klarade pressen från sin riksdagsgrupp? En ! http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1387439.svd
Varför förordar man personval, men när det kommer till att några personer har en avvikande uppfattning då viner partipiskan, är det bästa formen av demokrati?
Det värkar att så har varit fallet om man läser denna: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1387439.svd, där står bl.a [red/]"Många är förskräckta över hur maktlösa de enskilda riksdagsledamöterna är. Det har varit ett chockerande tryck på dem som avviker. "
Nu vart det länkar till tidningar igen, men inget från Aftonbladet/Expressen som ej är pålitliga men väl från SvD, och dom ligger ju med sina nyheter här på IS, men hur det är med pålitligheten vet jag inte!
OOps! Jag kallas ju Bandit...

Tänk om de reagerar på mitt namn nu, tror att jag é tjyv...

Näe, skämt å sido, 66 riksdagsledamoter som skolkade från om röstningen var de mutade att hålla sig borta? (Kanske var dom nej sägare som blivit i väg lurade)..

Sen blir det en massa skriverier om VI vanliga väljer att istället för att gå till valstugorna. Och meningen är väl att de måste kika i genom alla mail som skickas, det är nu man ska börja med mail bombning..

Så att de får jobba på lite.... Eller...
Bandit.
Om allt har gått rätt till, så kallas det för "kvittning"

Thomas2.
Har du noll koll på din toa.

Tjena
så mycket skrik för ingenting.

se det positiva i att det blir en lag som lagtexten kan ändras i.

fundera sen på hur ni vill att alla privata system skall kunna logga er
och edra förehavanden. vad de skall få göra eller inte göra med innehållet.
grubbla sedan över hur ert data förflyttas över gränserna i dag i syberrymden och vad som görs med den utan att de omfattas i den lagtext som kanske kommer.
Förr fick vi hem en folder som hette "Om kriget kommer"
Där stod hur man skulle sätta upp papp för fönstren innan man tände lampan på kvällen. Och var närmsta skyddsrum var beläget med utrymningsplan och färdväg.
Nu kommer det väl en folder med vad, Man får säga eller inte säga i offentliga sammanhang.
Hädanefter kommer ju offentliga sammanhang omfatta allt vad man säger, skriver och tänker högt i alla miljöer.

Till sist
till Er alla
en
Glad Midsommar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem