Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur kopplar jag dessa kablar?

Hur kopplar jag dessa kablar?

Hej! har ett chassi med några "konstiga kablar". kablarna kommer från framfronten, men man kan inte koppla de till moderkortet, var ska man koppla dessa till? En usb-kabel, en firewire, och 2 för ljudet.

Bild: http://www.ladda-upp.com/bilder/6568/kablar

Tacksam för hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

USB; Ska göra som du säger med usb-kabeln

Firewire; Det är ju en smart idé att använda den smala kabeln och ta hjälp av en hona-hona adapter. Googlade på bilder som du lärde mig och kunde hitta något som passar , Men den är ju svindyr för mitt ändamål: http://webshop.ucs.se/m4n?cat1id=850&famid=0&manid=0&catgr=0&sei
d=etailer-product&cat2id=843&viewMode=1&prodid=128808

Ljud; "Skulle jag vara som dig så skulle jag ta en vanlig PCI-täcklucka, borra två hål och montera dit två 3.5 mm phono-honor på täckluckan och sedan löda fast två honor internt som du sen kopplar in ljudkablarna från ditt chassi till.

Det är rätt simpelt. Allt man behöver finns på Elfa för en billig slant.. :P"

Rätt smart, men kan inte göra det på grund av en del saker. För det första så är jag inte så duktig på att borra och sånt, för det andra så har jag inte materialet som behövs, vet inte ens vad jag ska köpa från Elfa för att fixa det som du har skrivit. (( Har aldrig hållt på med sånt )). Och för det tredje så vill jag inte dra för många kablar över moderkortet då det blir fult.

Tack för sökningstipset, det hjälpte
för usb/firewire , kan man ju köpa till ett usb/firewire combo kort
om man har en fri pci platts.
dessa har ofta en anslutning för de kablar som du visade på din första bild.
kostar mellan 100-400kr eller värstingarna över 1tkr
var hittar man de? jag har 2 lediga platser, men ska en plats gå åt usb och en åt firewire eller hur blir det? finns det liknande för ljud?
Annons
beroende på hur många utag du vill ha så blir priset därefter
här ett som visar i princip vad det är
[ http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336340 ]
finns säker billigare

angående ljudet så är det om det finns platts på ljudkortet om det är ett externt sådant, annars måste du rådfråga moderkortsmanualen.
jaha, menade du ett sånt kort.Som sagt, har inte brist på usb eller firewire, vill bara att portarna på frontpanelen ska fungera. men tack iaf
det var inte bristen på portar som jag ville hjälpa dig med, utan att plånboken kanske är skral, korten är billiga och kablar om man inte kan göra dem själv kan bli dyra.
front anslutningen/förlängningen du har är byggd för just lösa kort
inte integrerade ljud eller usb/firewire, då skulle den ha andra kontakter
jahaa, så man kopplar kablarna till detta kort och monterar kortet på moderkortet, sen kan man använda frontportarna. eller? det är inte så tydligt på bilden, men det ser ut som att det finns några ingångar för usb och firewire.
ja så fungerar det
söker du på google med
usb/firewire Combo pci
och sedan tar bilder istället för nätet så får du många bättre bilder som visar på fler kortmöjligheter
nice, det var ju riktigt bra, kanske tar ett sånt då

får se vad Fajjer kommer med denna gång, han brukar också har riktigt fina lösningar.
ja fajjer har gett dig bra tips, och det tror jag han kommer att fortsätta med.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem